اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرکل امنیتی استانداری خراسان‌شمالی

برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در خراسان‌شمالی اعلام شد

خبرگزاری فارس: عناوین و برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل از سوی مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان‌شمالی که با حفظ سمت مسئولیت پدافند غیرعامل استان را بر عهده دارد، اعلام شد.

برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در خراسان‌شمالی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، احیامحمد امیری بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای پدافند غیرعامل خراسان‌شمالی اظهار کرد: شعار امسال این هفته، پدافند غیرعامل بازدارندگی، مقاومت ملی و توسعه پایدار کشور نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به همین مناسبت در خراسان‌شمالی پیش‌بینی شده است، افزود: برگزاری رزمایش، بهره برداری از پروژه‌های پدافند غیرعامل، برپایی همایش‌ها و نشست‌های تخصصی از برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان‌شمالی برگزاری نمایشگاه، مسابقات و جشنواره‌ها، تجلیل از فعالان امر پدافند غیرعامل، ملاقات با مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشکری و همچنین اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها اعم از رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

وی همچنین به عناوین روزهای هفته نکوداشت پدافند غیرعامل گفت: نخستین روز از این هفته هم‌زمان با جمعه پنج آبان با عنوان مردم، بسیج و پدافند غیرعامل آغاز می‌شود.

امیری اهمیت به بسیج، تداوم خدمات ضروری جامعه، اهمیت به مباحث دینی و فقهی، نقش مساجد، مدیریت شهری را از محورهای تبلیغ این روز عنوان کرد.

وی افزود: دومین روز از این هفته با عنوان فرهنگ‌سازی، آموزش و پژوهش و تولید علم پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده که محورهای تبلیغ، تولید علم و دانش، فرهنگ‌سازی، دانش‌آموزان،‌ دانشجویان، دانشگاهیان و دانش‌پژوهان است.

به گفته مسئول پدافند غیرعامل خراسان‌شمالی، سومین روز از هفته اقتصاد مقاومتی، پیشرفت پایدار و پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده که محورهای تبلیغ مقاومت در برابر تحریم‌ها، خودکفایی، استقلال اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و پیشرفت است.

وی ادامه داد: آمادگی، مقاومت همه جانبه و پدافند غیرعامل عنوان چهارمین روز از این هفته بوده که تسهیل مدیریت بحران، ارتقای آستانه تحمل و مقاومت ملی در برابر تهدیدات از محورهای تبلیغ به شمار می‌رود.

امیری تصریح کرد: پنجمین روز از هفته، دفاع سایبری، فناوری نوین و پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده که محورهای تبلیغ عبارتند از تهدید شناسی حوزه سایبری، شناخت سرمایه‌های سایبری، قدرت بازدارندگی در حوزه سایبری‌، دفاع در برابر تهاجمات سایبری دشمن است.

وی با بیان اینکه ششمین روز از هفته نکوداشت پدافند غیرعامل به عنوان تأمین انرژی پایدار و پدافند غیرعامل نام گرفته است، گفت:‌ ایمن سازی زیرساخت‌های انرژی، اهمیت حوزه انرژی، منابع جایگزین انرژی، صرفه جویی و بومی‌سازی از محورهای تبلیغ هستند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: تولید ملی، صنعت و پدافند غیرعامل عنوان آخرین روز از این هفته بوده که محورهای تبلیغ آن نیز اهمیت صنایع بومی، حمایت از سرمایه و تولید ملی است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از رویکردهای پدافند غیرعامل است، توضیح داد: بر اساس سیاست‌های کلی نظام در مورد پدافند غیرعامل که به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است، بر موضوع اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی تاکید شده است.

امیری اظهار کرد:‌ بر اساس بند هفتم این سیاست‌ها، فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه به‌کارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در بخش دولتی و غیر دولتی، پیش‌بینی مواد درسی در سطوح مختلف آموزشی و توسعه تحقیقات در زمینه پدافند غیرعامل از اهداف سازمان پدافند غیرعامل کشور بوده و این سازمان باید نسبت به عملیاتی کردن آنها اهتمام بورزد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به توصیه‌ها و راهبردهای پدافند غیرعامل به کاهش خسارات و هزینه‌ها در حوزه حوادث خواهد انجامید.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول