اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی پدافند غیرعامل استان کرمانشاه خبر داد

تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در شهرستان‌های استان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی پدافند غیرعامل استان کرمانشاه گفت: کمیته پدافند غیرعامل در شهرستان‌های استان کرمانشاه به ریاست فرمانداران تشکیل خواهد شد.

تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در شهرستان‌های استان کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبدالرضا حاجی‌علیانی در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی در خصوص هفته پدافند غیر‌عامل در استان کرمانشاه در محل حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری برگزار شد اظهار کرد: پدافند به معنای دفاع در مقابل حمله است، این دفاع به دو صورت تعریف شده است پدافند عامل به معنای دفاع مسلحانه و نظامی از کشور و پدافند غیرعامل به معنای دفاع و محافظت غیرنظامی از کشور است.

حاجی علیانی ادامه داد: در پدافند غیر‌عامل سلاح و روش‌های دفاع نظامی به‌کار نمی‌رود و این نوع محافظت و دفاع باید شیوه‌ها، ابعاد گوناگون و گستره وسیع تهدیدات، تهاجم و حمله دشمن مورد بررسی قرار گرفته شود.

 وی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری در نامگذاری 8 آبان ماه به نام «روز پدافند غیرعامل» افزود‌: به میمنت سالروز صدور فرمان تشکیل کمیته پدافند غیر‌عامل کشور‌، 8 آبان ماه به عنوان روز پدافند غیر‌عامل تعیین و این روز در تقویم رسمی کشور درج و به نیرو‌های مسلح و دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها استان در راستای اجرا ابلاغ گردیده است‌.

دبیر شورای هماهنگی پدافند غیرعامل استان کرمانشاه با اشاره به محورهای راهبردی پدافند غیرعامل، افزود‌: اجرایی شدن تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل، فرهنگ‌سازی شیوه‌های فرهنگی و اجتماعی توسعه پدافند غیرعامل، استحکام و مقاوم‌سازی زیر ساخت‌های معنوی _ فرهنگی، افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت اجتماعی و ... از جمله استراتژی‌هایی است که مدیران پدافند غیرعامل باید مدنظر و در برنامه‌های کاری لحاظ کنند.

 وی اظهار کرد: در ساز و ساخت‌ها باید آموزش‌های لازم در ارتباط با بحث پدافند غیر‌عامل به مدیران عمرانی ارائه شود.

حاجی‌علیانی از تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران خبر داد.

انتهای پیام/خ۲۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول