اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران:

بنادر مازندران الزام‌های پدافند غیرعامل را در نظر بگیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران گفت: بنادر مازندران باید براساس برنامه پنجم توسعه الزامات پدافند غیرعامل را در نظر بگیرند.

بنادر مازندران الزام‌های پدافند غیرعامل را در نظر بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونکنار، عیسی طوسی صبح امروز در جلسه شورای اداری فریدونکنار در فرمانداری این شهرستان گفت: در 44 هزار وصیتنامه قرائت شده شهیدان، اصل ولایت فقیه، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در همه آنها دیده شده است.

این مسئول افزود: جنگ پدیده‌ای اجتماعی و اجتناب‌ناپذیر است که دراین راستا پدافند غیرعامل به صورت جدی با برنامه‌ریزی گسترده و دقیق عملیاتی شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران ادامه داد: در طول 5 هزار سال گذشته 14 هزار جنگ اتفاق افتاد که 4 میلیارد نفر کشته داشته و 268 سال در دنیا بدون جنگ و خونریزی سپری شد، اما بیشتر در کشورهای جهان سوم شاهد جنگ در قرن 20 بودیم که بیش از 220 جنگ اتفاق افتاد و در آن 20 میلیون انسان کشته شدند.

به گفته طوسی از سال 1916 میلادی پدافند غیرعامل به صورت جدی دنبال شد و هم‌اکنون سوئیس قوی‌ترین کشور در این حوزه است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در کنار هم انجام می‌شود، گفت: گستره فعالیت‌های پدافند غیرعامل در تمام عرصه‌ها بوده و هم‌اکنون نیز کشور در مقابل جنگ سخت، جنگ نرم و جنگ نیمه سخت ایستاده که با هدف تضعیف اراده ملی و اسلامی انجام می‌شود.

طوسی عنوان کرد: باوجود مشکلات عدیده اما مردم علاقه خود را به نظام نشان دادند و باید هوشمندانه در برابر جنگ نیمه سخت گام برداشت و بنادر مازندران باید براساس برنامه پنجم توسعه الزامات پدافند غیرعامل را در نظر بگیرند.

این مسئول بیان داشت: ایران به دلیل دستیابی به فناوری هسته‌ای، بروز نظام اسلامی و داشته‌های اقتصادی مورد تهدید غرب قرار دارد و به همین منظور، فعالیت کارشناسان پدافند غیر عامل باید گسترش یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی نیز یکی از مهم‌ترین عرصه‌های مورد پیگیری در این مبحث است و 11 کمیته در پدافند غیرعامل تعریف شده که با برنامه‌ریزی‌های ستاد فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه ادارات خدمت‌رسان باید خیلی جدی‌تر بحث پدافند غیرعامل را جدی بگیرد، اذعان داشت: در برابر حملات سایبری نیز باید جدی بود و در مجموع تسریع مدیریت بحران، اجرای اقدامات ضروری و حفظ افزایش رویه امید در مردم نیز از مهم‌ترین اهداف این حوزه، برشمرده می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول