اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

امکانات ورزشی از سوی مسئولان گسترش یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: گسترش ورزش انگیزه پیشرفت در جوانان را افزایش می‌دهد که در این راستا مسئولان باید بر گسترش امکانات ورزشی برای قشر جوان و نوجوان بکوشند.

امکانات ورزشی از سوی مسئولان گسترش یابد

حجت‌الاسلام محمد همایون زرینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار کرد: لزوم اشاعه، توسعه و ترویج ورزش در کانون خانه و خانواده‌ها بسیار مهم بوده و متولیان امر ورزش کشور باید از این فرصت به نحو ارزشمند استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا اضافه کرد: انسان‌هایی که دارای جسمی سالم و بانشاط باشند به دنبال آن روح سالم و با طراوت نیز با آن همراه می‌شود و در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) نیز به شکل‌ها و طرق مختلف به این مهم تأکید و توجه ویژه شده است.

وی با اشاره به اینکه بنابر روایات پیامبر اکرم که می‌فرمایند: مؤمن بانشاط، توانمند و قوی از شخص مؤمنی که ضعیف باشد، محبوب و عزیزتر است، تصریح کرد: پیامبر اعظم (ص) یادگیری برخی از امور ورزشی مانند، تیزاندازی، سوارکاری و شنا را برای هر فرد مسلمان ضروری دانسته و بر آن تأکید ویژه‌‌ای داشته‌اند که این مهم خود دلیل بسیار محکمی بر اهمیت و جایگاه ارزشمند ورزش و سلامتی نزد پیشوایان دینی است.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا ادامه داد: امروز با توجه به نوع زندگی‌ها و غذاهای مصرفی ضرورت ورزش از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است.

زرینه با اشاره به اینکه ورزشکاران باید علاوه بر نیرو، توان و روحیه ورزشکاری خود را به نیروی ایمان و تقوا نیز تجهیز کنند، عنوان کرد: گرایش به امر ورزش و تربیت‌بدنی در جوانان و نوجوانان فواید و نتایج بسیار خوبی را به همراه خود دارد که موجب تعالی جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: جلوگیری از اعتیاد، تهاجم فرهنگی دشمن، کاهش مشکلات جوانان در حوزه اشتغال و ازدواج از فواید سوق یافتن به سوی امر مهم ورزش و تندرستی است.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه تاکنون اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه امر ورزش در کشور انجام شده و شایسته تقدیر است، بیان کرد: مسئولان و کارگزاران لازم است که نسبت به نهادینه‌ کردن امر ورزش عنایت ویژه‌ داشته باشند.

زرینه عنوان کرد: فرهنگ‌سازی مناسب در امر ورزش و تندرستی باید توسط خود مردم و مسئولان صورت گیرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول