اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تربیت بدنی و امور جوانان گلستان:

شرکت‌های دولتی و خصوصی از ورزش گلستان حمایت کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تربیت بدنی و امور جوانان استان گلستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران شرکت‌های دولتی و خصوصی خواست از ورزش استان حمایت کنند.

شرکت‌های دولتی و خصوصی از ورزش گلستان حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قربانعلی پاشا صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان ضمن تقدیر از همت جوانان ایران در سال جاری در عرصه‎های مختلف ملی، بین‎المللی و المپیک اظهار داشت: جوانان برومند این مرز و بوم در بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک و پارالمپیک برای نخستین بار، توانستند بهترین نتیجه تاریخ المپیک را برای کشور ما به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه در این افتخارآفرینی سه گلستانی نیز حضور داشتند خاطر نشان کرد: این موفقیت با برنامه‎ریزی خوب رؤسای هیئت‎های ورزشی و فدراسیون‎ها، کمیته ملی المپیک و وزارتخانه ورزش و امور جوانان انجام گرفت.

167 ورزشکار گلستانی عضو تیمهای ملی

مدیرکل تربیت بدنی و امور جوانان استان گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 167 ورزشکار گلستانی در رشته‎های مختلف ورزشی عضو تیم ملی بودند و در مسابقات مختلف ملی، بین‎المللی شرکت داشتند و توانستند افتخارات خوبی را به دست آورند.

پاشا با اشاره به حضور ارزشمند زنان ورزشکار گلستانی در عرصه‎های ملی و بین‎المللی اذعان داشت: هم‌اکنون سرکار خانم زمانی از شهرستان گنبدکاووس و خانم ایری از شهرستان بندرترکمن بعد از 32 سال از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی توانستند رکورد دو ومیدانی را از آن خود کنند.

 

 

دیدار رؤسای هیئتهای ورزشی گلستان با نماینده ولی فقیه استان

 

 

 

دیدار رؤسای هیئت‌های ورزشی گلستان با نماینده ولی فقیه در استان

وی همچنین افزود: در رشته ورزشی والیبال نیز هم‌اکنون یکی از قطب‎های این رشته ورزشی در سطح کشور هستیم که ورزشکاران ما توانستند در سال جاری در اکثر رشته‎های پایه به عنوان‌های قهرمانی و نایب قهرمانی دست پیدا کنند.

12 عضو تیم ملی کبدی گلستانی هستند

مدیرکل تربیت بدنی و امور جوانان استان گلستان به استعدادهای زنان استان در رشته کبدی اشاره کرد و گفت: گلستان مهد کبدی بانوان در سطح کشور است به طوری که 12 عضو تیم ملی کبدی به همراه مربی و رئیس فدراسیون این رشته از این استان هستند.

پاشا با اشاره به اینکه هم‌اکنون سه عضو از شش عضو تیم ملی بانوان در رشته تنیس رومیزی از بانوان ورزشکار این استان هستند گفت: خوشبختانه هیئت‌های ورزشی گلستان با کمترین بضاعت بهترین نتایج را در عرصه‎های ملی و بین‎المللی به دست می‎آورند.

وی به توجه دولت نهم و دهم به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در سطح این استان اشاره کرد و گفت: در توسعه زیرساخت‎های ورزشی در سطح استان انصافا اقدامات بی‎نظیری صورت گرفته به طوری که سرانه فضاهای ورزشی استان از دو دهم درصد به هفت دهم درصد رسیده است.

مدیرکل تربیت بدنی و امور جوانان استان گلستان اضافه کرد: در سال 1390 این استان 17 میلیارد تومان از اعتبارات ملی را دریافت کرد که بعد از استان‎های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی پنجمین استان کشور بود که بیشترین اعتبارات را دریافت کرد.

پاشا خاطر نشان کرد: از ره‎آورد سفرهای رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گلستان تمام شهرهای استان از فضاهای ورزشی بهره‎مند شده‌اند.

90 مصوبات سفر رئیس جمهور اجرایی شد

وی تاکید کرد: تاکنون 90 درصد مصوبات سفرهای اول، دوم و سوم هیئت دولت به استان اجرایی و بقیه مصوبات نیز به علت زمان‎بر بودن در حال انجام است.

مدیرکل تربیت بدنی و امور جوانان استان گلستان با بیان اینکه تا پایان سال جاری 52 مکان سرپوشیده ورزشی در سطح استان به بهره‌برداری می‎رسند افزود: 11 سالن روباز نیز در سال جاری به پایان می‎رسد.

پاشا همچنین با اشاره به اینکه به زودی چهار زمین چمن مصنوعی در استان راه‎اندازی می‎شود خاطر نشان کرد: همچنین چند سالن ورزشی در روستاهای شهرستان گرگان از جمله روستاهای مرزنکلاته، قرن‎آباد، قلی‌آباد، شموشک و حیدرآباد ایجاد می‎شود.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های مخلصانه‌ای که رؤسای هیئت‎های ورزشی و نایب رئیسان برای سربلندی ورزش استان انجام می‎دهند اذعان داشت: هیئت‎های ورزشی بدون اینکه حقوق‎بگیر وزارت ورزش باشند توانستند با تلاش بی‎وقفه خود افتخارات بزرگی برای ورزش استان به دست‌ ‎آورند.

نداشتن اسپانسر مشکل هیئت‌های ورزشی

مدیرکل تربیت بدنی و امور جوانان استان گلستان همچنین به مشکلات مالی هیئت ورزشی و نداشتن اسپانسر اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در بیشتر استان‎ها ادارات کل و شرکت‎های دولتی و خصوصی اسپانسر تیم‎های ورزشی می‎شوند، در استان گلستان این استقبال و حمایت صورت نمی‌گیرد.

پاشا از نماینده ولی فقیه استان خواست در جلسات اداری و دیدار با شرکت‎ها آنها را برای حمایت از تیم ورزشی استان تشویق کنند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول