اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور انتخابات پانزدهمین دوره شوراهای دانش‌آموزی در اردبیل برگزار شد.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در اردبیل برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هدف از برگزاری این انتخابات را مشارکت دادن دانش‌آموزان در امور مختلف مدرسه و تقویت حفظ مسئولیت‌پذیری آنها اعلام کرد و اظهار داشت: امروز در سراسر استان اردبیل این انتخابات در مدارس مقاطع راهنمایی و متوسطه برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان منتخب بتوانند شوراهای دانش‌آموزی استان را شکل داده و از بین آنها منتخبان در شوراهای دانش‌آموزی کشور به عنوان نماینده دانش‌آموزان استان حضور یابند.

احمد محمودزاده با یادآوری اینکه امر شورا در قرآن کریم و مکتب اسلام مورد تاکید و توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: گرایش به اجرا و تقویت برنامه‌های شورایی می‌تواند کشور ما را از آسیب‌ها و تهدیدها در امان نگه دارد چرا که ما در نظامی هستیم که شاکله و حرکت آن به سمت تعالی و استفاده از ظرفیت‌های هماهنگی و همدلی بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان هر چه قدر در فضاهای مشارکتی حضور پیدا کنند به همان نسبت مقوله تربیت و آموزش با فرآیند تسهیل‌گونه روبه‌رو می‌شود به طوری که ما در سایه میدان دادن به دانش‌آموزان برای ورود به عرصه‌های مختلف شاهد تقویت و بارور شدن اندیشه‌ها و آرمان‌های حقیقی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از دانش‌آموزان خواست در قالب بصیرت و آگاهی خود به شعار سال تحصیلی بیش از گذشته اهمیت داده و ابعاد آن را گسترده‌تر کنند.

علاوه بر شهرستان اردبیل انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در کوثر نیز برگزار شد که مدیر آموزش و پرورش این شهرستان انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را تمرین عملی ورود دانش‌آموزان به عرصه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی اعلام کرد.

محمدحسن حسن‌زاده اضافه کرد: تمام مراحل این انتخابات از ثبت‌نام نامزدها تا شمارش آرا توسط خود دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: انتخابات به صورت هماهنگ در تمام مدارس این شهرستان برگزار شده و بیش از چهار هزار برگه تعرفه رأی نیز در مدارس توزیع شده است.

حسن‌زاده وضعیت تحصیلی متوسطه را رو به بالا همراه با حفظ اخلاق، معنویت و قانون‌مداری و احراز صلاحیت نامزدهای داوطلبان توصیف کرد و ادامه داد: در سایه چنین هدف‌گذاری‌هایی است که دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیر پرورش می‌یابند.

به گزارش فارس، در شهرستان نمین نیز انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 125 مدرسه برگزار شد که مدیر آموزش و پرورش این شهرستان هدف از برگزاری انتخابات را مشارکت دادن دانش‌آموزان در امور مربوط به مسایل آموزشی، پرورشی و انضباط‌بخشی به فعالیت‌های مدارس و ایجاد ارتباط صحیح بین دانش‌آموزان و مدرسه اعلام کرد.

فرهاد قاسم‌زاده با بیان اینکه در این انتخابات هشت هزار دانش‌آموز مشارکت دارند، گفت:‌ با برگزاری این انتخابات آموزه‌های سیاسی و اجتماعی، حس خودباوری و اعتماد به نفس در دانش‌آموزان تقویت شده و همکاری منتخبان این انتخابات با مدیران مدارس منجر به ارتقای سطح فرهنگی و برنامه‌های آموزشی می‌شود.

در مشگین‌شهر نیز این انتخابات در بیش از 250 واحد آموزشی برگزار شد که سرپرست مدیریت آموزش و پرورش مشگین‌شهر افزود: غیر از دانش‌آموزان کلاس‌های اول و دوم ابتدایی، دانش‌آموزان سایر کلاس‌های درسی نیز در این انتخابات حضوری پررنگ داشتند.

علیرضا گلشنی تصریح کرد: ‌تمام مراحل این انتخابات از جمله تبلیغات، ثبت‌نام، رأی‌گیری و شمارش آرا توسط دانش‌آموزان انجام شده و اولیای مدارس نیز بر آن نظارت داشتند.

در خلخال نیز انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در سطح 105 مدرسه و با استقبال گرم و پرشور دانش‌آموزان برگزار شد.

به گفته مدیر آموزش و پرورش خلخال 11 هزار دانش‌آموز خلخالی برای انتخاب 700 نفر از اعضای اصلی و علی‌البدل این دوره از انتخابات شرکت می‌کنند.

سعید شهابی خاطرنشان کرد: این انتخابات نمادی از مردم‌سالاری دینی و مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه است که در این دوره از انتخابات حضور دانش‌آموزان پرشورتر بوده است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول