اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

انتخابات شورای دانش‌آموزی نشان از بصیرت سیاسی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی نشان از بصیرت سیاسی است.

انتخابات شورای دانش‌آموزی نشان از بصیرت سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هادی ابراهیمی پیش‌ از ظهر امروز در پانزدهمین دوره انتخابات دانش‌آموزشی که در مرکز آموزشی فرزانگان ناحیه دو ساری برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات تمرین دموکراسی است، اظهار داشت: انتخابات ما در کشور مظهر اقتدار و شعور سیاسی ملت است.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلام در مراحل مختلف نظام تلاش‌شان این است که اصل انتخابات ما را در کشور به زیر سوال ببرند.

این مسئول با اشاره به اینکه رای و نظر مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه بخش‌های کشور اثرگذار است، گفت: کشور ما تجربه بیش از 30 انتخابات را در طول 33 سال پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران به دو انتخابات در سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر پایه رای و نظر مردم استوار است.

ابراهیمی شورای دانش‌آموزی را گامی برای تصمیم‌سازی دانش‌آموزان در امور کلان نظام تعلیم و تربیت دانست و ابراز داشت: مشابهت انتخابات شورای دانش‌آموزی با تعیین سرنوشت سیاسی مردم پیوند خورده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها دم از دموکراسی و آزادی رای می‌زنند، افزود: بطن نظام سیاسی کشورهای غربی، فرمایشی و صوری است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی بیانگر بصیرت دینی و شعور سیاسی دانش‌آموزان مدارس است که از هم اکنون نسبت به سرنوشت و آینده خود حساس هستند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ساری نیز در این مراسم گفت: شورای دانش‌آموزی تمرین مدنیت است.

محمد مهدی بریمانی با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان مهم سیاست‌های تربیتی و سیاسی مدارس محسوب می‌شود اظهار داشت: وقتی بحث شورای دانش‌آموزی در مدارس مطرح می‌شود، نشان از مشارکت این اقشار در تصمیم‌سازی، تمرین مدنیت و حضور در کمیته‌های مختلف اجتماعی و سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مهم سند تحول بنیادین با هدف سیاسی و معنوی ترسیم شده است، افزود: تصمیم‌سازی دانش‌آموزان در کانون‌های مختلف اجتماعی مدارس اثرگذار است.

وی شورا را مایه انس و الفت اجتماعی دانست و گفت: دانش‌آموزان در شورا در کنار دست‌اندرکاران مدرسه قرار گرفته و با استفاده از مواضع فکری، پرهیز از استبداد در امور مربوط به خود حق رای دارند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ساری به چند مورد از وظایف دانش‌آموزان در شورای دانش‌آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولیت‌پذیری، رفتار مطلوب اجتماعی، تربیت و اراده و پشتکار، صرفه‌جویی اقتصادی، پرورش خلاقیت، سخت کوشی، ایمان دینی و مذهبی، الگوی مصرف و دگر پذیری از مواردی است که در شورای دانش‌آموزی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول