اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش خلیل‌آباد:

اجرای نظام آموزشی 3-3-6 نخستین گام تحول بنیادین است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش خلیل‌آباد گفت: اجرای نظام آموزشی 3-3-6 نخستین گام تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.

اجرای نظام آموزشی 3-3-6 نخستین گام تحول بنیادین است

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، قدیر شکوهی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد اظهار کرد: اقدامات لازم برای ورود دانش‌آموزان پنجم به ششم ابتدائی در قالب 44 کلاس درس در سطح شهرستان فراهم شده است و معلمان این کلاس‌ها نیز مشخص شده‌اند.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی شهرستان توانستند 35مقام استانی را در رشته‌های مختلف از آن خود نمایند، اظهار داشت: تعداد هشت هزار دانش‌آموز خلیل‌آباد در 80آموزشگاه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

شکوهی به تشریح فعالیت عمرانی آموزش و پرورش پرداخت و افزود: با صرف اعتبار 6 میلیارد ریال، مقاو‌م‌سازی سه آموزشگاه و ساخت یک باب نمازخانه در روستای ارغا با اعتبارات سال گذشته انجام شده است.

وی گفت: مجتمع آموزشی در مرکز بخش کندر با اعتبار 15 میلیارد ریال در دست ساخت است که به زودی بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

آمریکا و اسرائیل از بیداری اسلامی در دنیا به وحشت افتاده‌اند

سرهنگ علیرضا سازگارا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان خلیل‌آباد نیز در جلسه شورای اداری شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: امسال در کشور هفته دفاع مقدس به یاد 233 هزار شهید جنگ تحمیلی، 335 هزار جانباز و 43 هزار آزاده سرافراز آغاز می‌شود.

سازگارا دفاع امروز کشور را، دفاع فرهنگی دانست و افزود: آمریکا و اسرائیل امروز از بیداری اسلامی در اکثر کشورهای جهان عصبانی  شده و ترس دارند.

وی ضرورت حلقه‌های صالحین را در پایگاه‌های مقاومت مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی حلقه‌های صالحین در مساجد و بصیرت‌دهی بیشتر می‌تواند نقش خود را در مبارزه با جنگ فرهنگی دشمن نشان دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت خلیل‌آباد نیز از اعطای وام اشتغال‌زایی به بسیجیان بین 150 تا 500 میلیون ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند، می‌تواند نقطه مقابله با تحریم‌ها باشد.

اقتصاد تعاونی یک اقتصاد سالم است

همچنین علی اصغر مرادزاده، فرماندار خلیل آباد در جلسه شورای اداری در جمع مسئولان اجرایی، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سخنانی با تبریک ایام دهه کرامت و هفته دفاع مقدس و نیز باز گشایی مدارس گفت: اقتصاد کشور ما مبتنی بر سه اصل دولتی، خصوصی و تعاونی بنا شده است که اقتصاد تعاونی و فراهم کردن ساز و کار این بخش برای آحاد مردم مورد تاکید مسئولان نظام است.

وی با تقدیر از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد در برگزاری مراسم هفته تعاون که هر روز برنامه‌های خاصی را در شهرستان داشتند، افزود: اقتصاد تعاونی یک اقتصاد سالم است که می‌تواند در کنار 2 اصل دیگر منشا خدمات شایانی به جامعه اسلامی باشد.

فرماندار خلیل‌آباد از جذب اعتبارات مشاغل خانگی سال 90در شهرستان خبر داد و گفت: مسئولان در زمینه ثبت فرصت‌های شغلی ایجاد شده دستگاه خود و ثبت در سامانه رصد اشتغال کشور با جدیت تلاش کنند.

مرادزاده با اشاره به اینکه 85درصد مردم شهرستان به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند، اظهار داشت: تدبیر امسال نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با کشمش شهرستان منجر شد که باغداران منطقه انگور خود را با قیمت مناسب و با رضایت باغدار بفروش برسانند.

وی گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیش از 100کامیون انگور از این شهرستان با هماهنگی به عمل آمده با سازمان میوه و تره‌بار تهران ارسال شد که تاثیر زیادی در قطع دست واسطه‌ها و کاهش قیمت خرید انگور از باغدار در شهرستان داشت.

مرادزاده در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد به بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و دهه کرامت اشاره نمود و گفت: کاری نکنیم که مدیون خون شهدا باشیم.

در این جلسه احمد نخعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل‌آباد در گزارشی اهم برنامه‌های دهه کرامت در شهرستان خلیل‌آباد که در قالب 35برنامه برنامه‌ریزی شده است را بیان کرد.

وی گفت: امسال در جهت تبیین فرهنگ رضوی در 48کشور مختلف جهان برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و جشن رضوی برگزار می‌شود.

نخعی به بحث عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: برنامه جشن رضوی و شب شعر رضوی در ایام دهه کرامت در شهرستان خلیل‌آباد در محل مجتمع فرهنگی ثامن‌الححج (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول