اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

تجهیز سخت‌افزاری مساجد تنها هدف کانون‌های فرهنگی نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام با اشاره به این که باید برنامه‌های مساجد را متنوع کنیم، گفت: هدف کانون‌های فرهنگی تنها تجهیز سخت‌افزاری مساجد نیست.

تجهیز سخت‌افزاری مساجد تنها هدف کانون‌های فرهنگی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در حاشیه برگزاری نشست کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان چرام اظهار کرد: روز گذشته شهادت امام محمد باقر بود که باید با پیروی از این امام همام و سایر ائمه در ایجاد بصیرت دینی در جامعه کوشا باشیم.

امام جمعه چرام با بیان اینکه امام باقر (ع) جنگ فرهنگی علیه کفر را شروع کرد، گفت: بنیان‌گذار این کار مهم حضرت باقر (ع) بود.

وی با اشاره به اینکه 30 هزار مورد از احادیث معتبر مربوط به آن حضرت است، ابراز کرد: 60 درصد تمام مطالب دینی ما از امام باقر (ع) است.

این مسئول مذهبی اضافه کرد: زمانی اسلام نیاز به جنگ داشت و امام حسین (ع) با نثار خون خود اسلام را یاری کرد و زمانی هم باید در جهت کارهای فرهنگی تلاش کرد که امام باقر پیشرو در آن بود.

طزری با بیان اینکه امام سجاد (ع) با انجام کار فرهنگی زمینه و بستر را آماده کرد، متذکر شد: شاگردانی را که حضرت امام سجاد (ع)‌ تربیت کرد فرزندشان از لحاظ علمی آن‌ها را نخبه کرد.

خطیب جمعه چرام بر اطاعت از فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با کانون‌های فرهنگی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: معظم‌له به عنوان یک فرمانده دستور داده‌اند که کانون‌های فرهنگی مساجد آن‌قدر غنی شود که بتوان جلوی این عرفان‌های کاذب را گرفت.

وی جامه عمل پوشاندن به فرمایش مقام معظم رهبری را وظیفه مسئولین کانون‌های فرهنگی دانست و بیان داشت: مسجد صرف یک نماز خواندن نیست بلکه پایگاه تمام فعالیت‌های فرهنگی است.

امام جمعه چرام با بیان اینکه وقتی در مسجدی جوان و یا برنامه‌ای نباشد، جوانان به سمت و سوی دیگری می‌روند، هشدار داد: دادن تجهیزات به مساجد هدف نیست چراکه تجهیزات فقط وسیله هستند.

حجت‌الاسلام طزری با اشاره به اینکه باید برنامه‌های مساجد را متنوع کنیم، عنوان کرد: برنامه‌های مذهبی باید در رأس همه برنامه‌ها باشد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول