اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری مازندران:

جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری مازندران از برگزاری شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون در مازندران خبر داد.

جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری مازندران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده‌گرجی در جلسه شورای فرهنگی کانون گفت: این جشنواره که مرحله حوزه‌ای و استانی آن در مازندران برگزار خواهد شد فرصتی است تا بتوان از ظرفیت‌های مربیان، مسئولان مراکز، کارکنان دفتر استان و حتی نیروهای خدماتی جهت شرکت در این جشنواره و ارایه اثر استفاده شود.

وی با بیان اینکه در نیروهای خدماتی کانون نیز توان فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد از کسب رتبه برتر یکی از این همکاران در جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) خبر داد و خواستار مشارکت فعال همکاران خود در این زمینه شد.

عزیززاده‌گرجی هدف این مشارکت را رشد و ارتقای کیفی کارکنان بویژه مربیان با قصه‌گویی حرفه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته ورود مربیان به جشنواره قصه‌گویی بسیار خوب بود و امید است امسال نیز شاهد حضور بخش‌های  مختلف اداری و فرهنگی این کانون در این جشنواره باشیم.

مدیر کانون پرورش فکری مازندران با بیان تفاوت جشنواره قصه‌گویی کانون با جشنواره قصه‌گویی رضوی کانون مازندران تصریح کرد: در جشنواره رضوی به صورت تخصصی، قصه‌گویی با محوریت امام رضا است، ولی در جشنواره قصه‌گویی علاقمندان می‌توانند با موضوعات متعددی اثر خود را ارایه و اجرا کنند.

عزیززاده‌گرجی از برگزاری همزمان مرحله استانی این جشنواره با برنامه شب یلدا در مراکز فرهنگی و هنری استان خبر داد و گفت: این تقارن فرصتی مناسب جهت اجرای برنامه یلدای قصه‌های ایرانی در مراکز است.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با پیگیری مصوبات قبلی جلسه شورای فرهنگی، با تاکید بر برگزاری منظم و منسجم جلسات حوزه‌ای کانون بر پیگیری و نظارت جدی کارشناسان فرهنگی در این زمینه شد.

وی برگزاری این جلسات را در مراکز گامی موثر در هم اندیشی مسوولین مراکز و شناخت ضعف و قوت‌ها عنوان کرد.

از جمله مواردی که در این جلسه مورد پیگیری قرار گرفت، می‌توان به طرح توسعه کتابخوانی، تشویق مربیان و اعضای فعال مراکز به پژوهش و شناسایی ظرفیت‌های مورد نظر و ترغیب و حمایت از آنها با ایجاد برنامه‌ریزی، تاکید بر ایجاد معاونت کانون زبان در دفتر استان و یکی شدن فعالیت‌های اداری کانون زبان با کانون پرورش فکری اشاره کرد.

این مسئول فرهنگی با بیان حمایت از نویسندگان و مولفان کتاب شعر و داستان و همچنین در سایر حوزه‌ها اعم از رضوی و دفاع مقدس از حمایت این کانون در این باره گفت و افزود: نشست تخصصی نیز به منظور حمایت از نویسندگان و شعرای حوزه کودک و نوجوان استان در دفتر استان برگزار شده است و این برنامه‌ها را دنبال خواهیم کرد.

در این جلسه هر یک از کارشناسان و اعضای جلسه به بیان گزارش خود از فعالیت‌های صورت گرفته پرداختد.

همچنین طبق روال معمول جلسه از سوی مسوول حراست کانون کتاب «بازی درمانی» نوشته « گاری.ل.لندرث» با ترجمه خدیجه آرین معرفی شد.

این کتاب به نقش و تاثیر بازی در تربیت و سمت سودهی رفتارمطلوب در کودک و نوجوان اشاره می‌کند و به ارایه راهکار جهت درمان رفتارهای نابهنجار کودک می‌پردازد.

انتهای ‌پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول