اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های محلی مازندران:

ساری قهرمان بازی‌های سنتی مازندران شد/ کشتی لوچو احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های بومی و محلی مازندران گفت: ساری قهرمان بازی‌های سنتی شرق مازندران شد.

ساری قهرمان بازی‌های سنتی مازندران شد/ کشتی لوچو احیا می‌شود

رضا بحرگرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در شهرستان ساری بیان داشت: بیش از 200 شرکت‌کننده در این جشنواره در زمینه ورزش‌های بومی و محلی چولنگ، هفت سنگ، طناب‌کشی و کشتی لوچو با هم رقابت کردند.

وی تصریح کرد: در حاشیه این جشنواره هم بانوان مازندرانی با طبخ غذاهای محلی مانند کته برنج، آش ترشی، نان و شیرینی‌های محلی، توان آشپزی خود را به نمایش گذاشتند.

بحرگرد ادامه داد: برگزاری جشنواره سنتی، بومی و محلی زمینه مناسبی برای شناسایی استعدادهای ورزشی به ویژه در زمینه کشتی لوچو است.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی مازندران، احیای ورزش‌های بومی محلی و سنتی و استعدادیابی برای حضور در مسابقات قهرمانی را یکی از مهم‌ترین اهداف هیئت ورزشی در مازندران عنوان کرد.

وی افزود: کشتی لوچو یکی از ورزش‌های بومی و محلی مازندارن محسوب می‌شود که نیازمند نگاه ویژه برای احیای دوباره و حضور در بازی‌های مختلف بومی محلی کشور است.

بحرگرد گفت: کشتی لوچو بیش از یک‌هزار و 600 سال در مازندران قدمت دارد و کم‌توجهی مسئولان به این ورزش محلی، یکی از عوامل کمرنگ شدن برگزاری کشتی لوچو در این استان است که با برنامه‌ریزی مناسب برای احیای آن تلاش می‌کنیم.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در بازی‌های سنتی شرق مازندران تیم‌هایی از شهرستان‌های ساری، سوادکوه، جویبار، نکا و گلوگاه حضور داشتند که ساری، نکا و دنگسرک به ترتیب به مقام اول تا سوم دست یافته‌اند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول