به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی ادارهکل بازرسی استان قزوین، محمدحسین یزدانپناه اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرای برنامههای نظارتی سال جاری در دستور کار بازرسان گروههای مختلف نظارت و بازرسی این ادارهکل قرار دارد.
وی با بیان اینکه رضایتمندی مردم از خدمات ارایه شده توسط نظام اداری و اجرایی کشور از شاخصهای اصلی سنجش کارآمدی و رشد و توسعه دستگاهها محسوب میشود، افزود: سرعت، دقت و صحت در انجام وظایف و ارایه خدمات، نحوه رفتار و تکریم مراجعان، شفافیت و اطلاعرسانی موجبات ارتقای کارآمدی دستگاهها و افزایش اعتماد عمومی در جامعه را به دنبال دارد.
بازرس کل استان قزوین بیان کرد: جایگاه مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبتنی بر مردم سالاری دینی است، بسیار ارزشمند و تکریم آنان باید سرلوحه کار مدیران و ابواب جمعی دستگاههای اجرایی باشد.
یزدانپناه تصریح کرد: مردمی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی رتبه آنان را از مردم زمان حضرت رسول (ص) و امام حسین (ع) بالاتر دانسته است، قطعا شأن و منزلت والایی دارند، لذا بر مدیران و خدمتگذاران نظام فرض است که با فراهم کردن ساز و کارهای لازم زمینه ارایه خدمات مطلوب، مناسب و مؤثر به مردم را فراهم کنند.
این مسئول مردم را مصداق بارز سرمایه اجتماعی دانست و یادآور شد: اعتماد عمومی مردم از ابتدای انقلاب تاکنون بزرگترین سرمایه و پشتیبان نظام بوده است، سرمایهای که در دیگر نقاط جهان به این معنی یافت نمیشود.
بازرس کل استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اهمیت ارتقا، حفظ و کرامت مردم، نظارت مستمر مدیران بر حسن رفتار کارکنان دستگاههای اجرایی با مردم، نباید مغفول واقع شود.
یزدانپناه با اشاره به محورهای این برنامه بازرسی افزود: بررسی چگونگی اطلاعرسانی به مراجعان در زمینه نحوه ارایه خدمات (ماده سه قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد) و نحوه اجرای منشور اخلاقی کارمندان دولت در ارتباط با مردم از مهمترین محورهای مورد توجه بازرسان است.
وی بررسی نحوه بازنگری و اصلاح روشهای انجام کار و اقدامات به عمل آمده به منظور ایجاد سهولت و بهبود کیفیت و کمیت خدمترسانی به مردم (ماده 37 و 38 قانون مدیریت خدمات کشوری) را از دیگر این محورها عنوان کرد.
بازرس کل استان قزوین با اشاره به ماده 25 قانون ارتقا سلامت اداری تأکید کرد: اقدامات واحدهای ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردم به طور ویژه توسط کارشناسان و بازرسان مورد بازرسی و نظارت قرار میگیرد.
یزدانپناه در خاتمه خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان از نحوه ارایه خدمات و تکریم ارباب رجوع در دستگاههای اجرایی شکایت و یا اعلاماتی دارند میتوانند مراتب را از طریق ثبت در سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی کل کشور به نشانی اینترنتی: http://shekayat.bazrasi.ir، تماس با تلفن گویای واحد ستاد خبری، مرکز استان قزوین: 136، شهرستانها: 3350022-0281 با ادارهکل بازرسی قزوین در میان بگذارند.
انتهای پیام/خ30/پ3003