اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان قزوین خبر داد

نظارت بر نحوه ارائه خدمات و تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان قزوین گفت: نحوه ارایه خدمات و تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی توسط بازرسان مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

نظارت بر نحوه ارائه خدمات و تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بازرسی استان قزوین، محمدحسین یزدان‌پناه اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرای برنامه‌های نظارتی سال جاری در دستور کار بازرسان گروه‌های مختلف نظارت و بازرسی این اداره‌کل قرار دارد.

وی با بیان اینکه رضایت‌مندی مردم از خدمات ارایه شده توسط نظام اداری و اجرایی کشور از شاخص‌های اصلی سنجش کارآمدی و رشد و توسعه دستگاه‌ها محسوب می‌شود، افزود: سرعت، دقت و صحت در انجام وظایف و ارایه خدمات، نحوه رفتار و تکریم مراجعان، شفافیت و اطلاع‌رسانی موجبات ارتقای کارآمدی دستگاه‌ها و افزایش اعتماد عمومی در جامعه را به دنبال دارد.

بازرس کل استان قزوین بیان کرد: جایگاه مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبتنی بر مردم سالاری دینی است، بسیار ارزشمند و تکریم آنان باید سرلوحه کار مدیران و ابواب جمعی دستگاه‌های اجرایی باشد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: مردمی که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی رتبه آنان را از مردم زمان حضرت رسول (ص) و امام حسین (ع) بالاتر دانسته است، قطعا شأن و منزلت والایی دارند، لذا بر مدیران و خدمت‌گذاران نظام فرض است که با فراهم کردن ساز و کارهای لازم زمینه ارایه خدمات مطلوب، مناسب و مؤثر به مردم را فراهم کنند.

این مسئول مردم را مصداق بارز سرمایه اجتماعی دانست و یادآور شد: اعتماد عمومی مردم از ابتدای انقلاب تاکنون بزرگ‌ترین سرمایه و پشتیبان نظام بوده است، سرمایه‌ای که در دیگر نقاط جهان به این معنی یافت نمی‌شود.

بازرس کل استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اهمیت ارتقا، حفظ و کرامت مردم، نظارت مستمر مدیران بر حسن رفتار کارکنان دستگاه‌های اجرایی با مردم، نباید مغفول واقع شود.

یزدان‌پناه با اشاره به محورهای این برنامه بازرسی افزود: بررسی چگونگی اطلاع‌رسانی به مراجعان در زمینه نحوه ارایه خدمات (ماده سه قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد) و نحوه اجرای منشور اخلاقی کارمندان دولت در ارتباط با مردم از مهم‌ترین محورهای مورد توجه بازرسان است.

وی بررسی نحوه بازنگری و اصلاح روش‌های انجام کار و اقدامات به عمل آمده به منظور ایجاد سهولت و بهبود کیفیت و کمیت خدمت‌رسانی به مردم (ماده 37 و 38 قانون مدیریت خدمات کشوری) را از دیگر این محورها عنوان کرد.

بازرس کل استان قزوین با اشاره به ماده 25 قانون ارتقا سلامت اداری تأکید کرد: اقدامات واحدهای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردم به طور ویژه توسط کارشناسان و بازرسان مورد بازرسی و نظارت قرار می‌‌گیرد.

یزدان‌پناه در خاتمه خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان از نحوه ارایه خدمات و تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی شکایت و یا اعلاماتی دارند می‌توانند مراتب را از طریق ثبت در سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی کل کشور به نشانی اینترنتی: http://shekayat.bazrasi.ir، تماس با تلفن گویای واحد ستاد خبری، مرکز استان قزوین: 136، شهرستان‌ها: 3350022-0281 با اداره‌کل بازرسی قزوین در میان بگذارند.

انتهای پیام/خ30/پ3003
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول