اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی تبریز:

مسابقات قرآنی ‌زمینه‌ساز تشکیل اتحادیه قرآنی کشورهای مسلمان است

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز چهارمین دوره مسابقات قرآنی تبریز را زمینه‌ساز تشکیل اتحادیه جهانی قرآن در جهان اسلام دانست و بر لزوم تلاش کشورهای مسلمان در این خصوص تأکید کرد.

مسابقات قرآنی ‌زمینه‌ساز تشکیل اتحادیه قرآنی کشورهای مسلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین امشب در آیین گشایش چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان با ابراز خرسندی از میزبانی تبریز برای این رویداد بزرگ بین‌المللی در حوزه قرآن و معارف قرآنی خاطرنشان کرد: تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع، مهد علامه‌های دین و قرآن همچون علامه طباطبایی و خاستگاه کانون‌های مهم قرآنی به میزبانی این دوره از مسابقات افتخار می‌کند و از این که کلام نورانی وحی بهانه تشکیل چنین اجتماع معنوی در سطح بین‌المللی را در تبریز فراهم آورده است به خود می‌بالد.

وی افزود: قرآن کتابی است که با گذر زمان رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد و راهبر و رهنمای زندگی انسان‌ها است و موجب رشد و تعالی آدمی و رواج خلق و خوی نیک در بین آنهاست.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شأن و منزلت قرآن و ارجحیت آن بر سایر کتب آسمانی افزود: اگر با ژرف‌اندیشی آیات و روایات قرآن را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم این کتاب آسمانی را بسی فراتر از سایر کتب آسمانی خواهیم یافت.

نوین با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان تاکید کرد: جوانان در کنار استفاده از تکنولوژی و دانش روز دنیا، باید به شأن و منزلت قرآن نیز توجه کرده و در تمام مراحل زندگانی در مسیر ایمان و تعالی حرکت کنند.

وی همچنین با اعلام اینکه قرآن کریم محور اساسی فرهنگ و تمدن اسلامی است، گفت: این کتاب همراه با سنت و عترت هسته اصلی دین اسلام و علوم و معرفت در همه شرایط مورد توجه دانش‌پژوهان و محققان جهان بوده و پیشرفت و توسعه‌ای که جهانیان به آن دست پیدا کرده‌اند در سایه قرآن خواهد بود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: شهر تبریز به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع و دارالمومنین، میزبان قاریان و حافظان دانشجوی 52 کشور جهان است و افتخار برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی با همکاری شهرداری تبریز و جهاد دانشگاهی برگزار شده و این شهر خاستگاه علم و پژوهش بوده و همواره پیشگام حرکت‌های بزرگ انقلابی و دینی بوده است.

نوین با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز به نمایندگی از ایران اسلامی و ام‌القرای جهان اسلام به عنوان متولی برگزاری این رویداد بزرگ است، ادامه داد: شهرداری تبریز حضور فرهیختگان و جویندگان دانش علوم قرآنی از سراسر جهان را گرامی داشته و به فاصله‌ای کوتاه از برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهد، بزرگ‌ترین رویداد قرآنی را در سطح بین‌المللی برگزار می‌کند تا نقش مهم دیگری توسط ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی به منصه ظهور برسد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول