اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان:

ثبت‌نام مسابقات قرآنی در گیلان آغاز شد/ برپایی نماز عید فطر در بقاع شاخص گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از آغاز ثبت‌نام سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خبر داد.

ثبت‌نام مسابقات قرآنی در گیلان آغاز شد/ برپایی نماز عید فطر در بقاع شاخص گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی صبح امروز در جلسه اداره کل اوقاف گیلان آغاز ثبت‌نام در سی‌و پنجمین مسابقات قرآنی را اعلام کرد.

به گفته وی، ثبت‌نام از مسابقه دهندگان در دو بخش خواهران و برادران و دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در سه بخش قرائت، ترتیل و حفظ انجام می‌شود که تا 25 شهریور امسال این روند ثبت‌نام ادامه دارد.

این مسئول، با بیان اینکه مرحله شهرستانی مسابقات از 28 شهریور تا هفتم مهر امسال در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از پایان این مرحله و انتخاب نفرات برتر شهرستانی در تاریخ 21 مهر تا پنجم آبان دوره‌های آموزشی ویژه منتخبان مرحله شهرستانی برای حضور در مرحله استانی برگزار می‌شود.      

وی زمان برگزاری مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم را پنجم تا 13 آبان اعلام کرد و یادآور شد: دوره آموزشی ویژه راه یافتگان به مرحله کشوری از 12 آذر امسال برگزار می‌شود.

عادلی افزود: نفرات برتر استان خود را مهیای حضور در مسابقات مرحله کشوری می‌کنند که از 8 تا 15 بهمن امسال در مازندران برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات مفاهیم قرآن کریم خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسابقات تنها در بخش بزرگسالان در تاریخ اول دی امسال برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان مکان ثبت‌نام مسابقات را در تمام اداره‌های اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغ سازمان اوقاف باید در چهار سال آینده 32 هزار و 700 قاری را در گیلان پرورش دهیم، ابراز کرد: این امر یکی از اولویت‌های اوقاف استان است.

عادلی با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان یادآور شد: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان و تقویت باورها اجرا شده است.

وی، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن در جامعه در جوار بقاع متبرکه و اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش را از اهداف برگزاری طرح ضیافت الهی در استان ذکر کرد.

این مسئول درباره اقدام‌های فرهنگی اوقاف استان در عید سعید فطر ابراز کرد: نماز عید فطر در بقاع شاخص گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از نمازگزاران در عید فطر اندیشیده است، تصریح کرد: تعداد 8 هزار کارت حاوی دعای قنوت نماز عید فطر آماده شده که به‌زودی در بین بقاع متبرکه استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول