اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد

آغاز سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی مازندران

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مازندران در امامزاده‌های شاخص این استان آغاز شد.

آغاز سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمود حیدری امروز در مراسم آغاز سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم قرآنی مازندران در امامزاده قاسم بابل اظهار داشت: سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم قرآنی در امامزاده‌های شاخص مازندران برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: سهمیه شهرستان بابل در این دوره از مسابقات 4 هزار و 800 نفر بوده و بیش از 3 هزار نفر ثبت‌نام کردند.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران بیان داشت: اهمیت مسابقات قرآنی تا حدی است که دو شبکه بین‌المللی برنامه‌ای مختص مسابقات قرآنی دارد.

حیدری تصریح کرد: مسابقات قرآن از جامع‌ترین مسابقات و بهترین کار فرهنگی اوقاف است که حضور امام جمعه، فرمانده سپاه و بسیج، رئیس ارشاد و فرماندار در این محافل بسیار ضروری و تاثیرگذار است.

وی گفت: تربیت حافظ، برگزاری جشن دهه کرامت، دهه ولایت، ایام ذی‌الحجه و عید غدیر، برگزاری مراسم سوگواری یاس نبوی، بصیرت عاشورایی از جمله برنامه‌های فرهنگی اوقاف است.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با اشاره به اینکه این مسابقات در 17 شهرستان مازندران برگزار می‌شود، اذعان داشت: سهمیه‌ای که سازمان برای ما اعلام کرد 50 هزار نفر بود که تاکنون 32 هزار نفر به ما اعلام  شده این در حالی است که هنوز شهرهای ساری، رامسر، بهشهر و نکا به علت استقبال زیاد و آغاز بازگشایی مدارس زمان برگزاری مسابقات به 27 مهر موکول شد.

این مسئول با اشاره به اینکه استقبال امسال مردم بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بود، افزود: امسال شرکت‌کنندگان ما در سنین زیر 16 سال و بالای 16 سال بوده که در 9 رشته شرکت کردند.

حیدری با اشاره به اینکه استقبال مردم بیشتر در رشته مفاهیم تخصصی بوده که کتاب را در اختیار این شرکت‌کنندگان قرار می‌دهیم، متذکر شد: هنوز زمان انجام مسابقه به ما اعلام نشده و به صورت سراسری در روز مشخص توسط معاون فرهنگی اوقاف کشور اعلام و همزمان در امامزاده‌های شاخص سراسر کشور انجام می‌گیرد.

وی به برگزاری یادمان امامزادگان برای نخستین بار در 18 امامزاده شاخص مازندران اشاره کرد و اذعان داشت: پنجم ذی‌الحجه روز تکریم امامزادگان است و این برنامه‌ها در دهه کرامت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول