اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت:

رشت دارای مهاجرت درون‌شهری است

خبرگزاری فارس: شهردار رشت گیلان را استانی با تراکم جمعیتی بالا خواند و گفت: بیشتر شهرهای گیلان از جمله رشت دارای مهاجرت درون‌شهری هستند.

رشت دارای مهاجرت درون‌شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید محمدعلی ثابت قدم در گردهمایی شهرداران گیلان، جمعیت روز نسبت به شب در شهر رشت را بیشتر دانست و اظهار کرد: بحث حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری برای شهر رشت بسیار حائز اهمیت است.

وی ترانزیت کالا و مسافر در اقتصاد گیلان و شهر رشت را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: نقش شهرها باید در افق چشم‌انداز کشور و آمایش استانی تعریف شود.

ثابت‌قدم اقلیم گردشگری گیلان را بسیار محسوس نامید و تصریح کرد: بیشتر شهرهای گیلان از جمله شهر رشت دارای مهاجرت درون‌شهری هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه طرح جامع شهر رشت باید در طرح جامع این شهرستان دیده شود، خاطرنشان کرد: موضوع‌های اقتصادی در داخل شهرها بسیار حائز اهمیت است ضمن اینکه نقش اداره‌های دولتی در جانمایی سکونت‌گاه‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.

*ساخت‌وسازهای دولتی با صدور پروانه انجام شود

شهردار رضوانشهر نیز در گردهمایی شهرداران گیلان با اشاره به ناتوانی بعضی از شهرداری‌ها در پرداخت حقوق کارکنان گفت: شهرداری‌ها از اداره‌های دولتی طلبکار هستند و مطالبات آنها باید پرداخت شود.

قربان‌علی شادکام خواستار ساخت‌وساز اداره‌های دولتی با صدور پروانه ساخت شد و افزود: تکلیف شهرداری‌ها باید در زمینه مذکور مشخص شود.

وی نرخ بیمه کارگری تامین اجتماعی در ساخت‌وسازها را بیشتر از عوارض شهرداری‌ها دانست و تصریح کرد: جریمه دیرکرد حق بیمه تامین اجتماعی، دارایی و ... بسیار است.

شادکام به عدم وجود کمربندی در بعضی از شهرهای گیلان اشاره کرد و یادآور شد: آسفالت خیابان شهرها بر اثر تردد خودروهای سنگین تخریب شده است.

شهردار رضوانشهر با بیان اینکه گیلان 51 شهر دارد، بیان کرد: تمام عوارض تلفن‌های سیار به حساب شهرداری رشت واریز می‌شود در صورتی که این عوارض باید بین شهرداری‌های دیگر نیز توزیع شود.

وی عدم ابلاغ طرح جامع شهر رضوانشهر را از مشکلات خواند و بیان کرد: 49 درصد سهام شرکت آب و فاضلاب شهری متعلق به شهرداری‌هاست اما حدود 20 سال است که از وضعیت این سهام اطلاعی نداریم.

شادکام خواستار اولویت صدور مجوز برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های داخل شهرها توسط شهرداری‌ها شد و اظهار کرد: بحث قیر برای تهیه آسفالت از دیگر مشکلات شهرداری‌ها است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول