اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری خلخال:

نبود درآمد سبب مهاجرت مردم از روستاهاست

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری خلخال گفت: نبود اشتغال و درآمد برای روستائیان و سایر اقشار سبب مهاجرت مردم از روستاها می‌شود.

نبود درآمد سبب مهاجرت مردم از روستاهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات خورش‌رستم خلخال وجود اماکن مذهبی و امامزادگان شیخ محمد قریشی و سید احمد معراجی را از مهمترین ظرفیت‌های مذهبی - فرهنگی بخش خورش رستم عنوان کرد.

سرپرست فرمانداری خلخال ادامه داد: توان خدمت باید در منطقه خدمت به حدی بالا باشد که از جلوی مهاجرت بی‌رویه جلوگیری شود.

امام جمعه هشتجین نیز در این جلسه با اشاره به ترکیب جمعیتی و وحدت مردم خواستار تقویت برنامه‌های فرهنگی و دایر شدن نمایندگی اداره ارشاد در بخش خورش‌رستم شد.

حجت‌الاسلام رضوی نیا ابراز داشت: دشمنان همیشه در پی ایجاد نفاق بین اهل تسنن و تشیع بوده و بسته به وجود زیر ساخت‌های فرهنگی و مذهبی ارگان‌های مانند اداره ارشاد، تبلیغات و اداره اوقاف می‌تواند در تقویت برنامه‌های فرهنگی  سهم خاصی داشته باشند.

وی بیان داشت: یک سوم اراضی کشاورزی در خورش‌‌رستم سنتی کشت می‌‌شود  در حالی که برای توسعه این بخش نیازمند مدیریت بیشتر در حوزه مهار آب‌های سطحی و تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن هستیم

امام جمعه هشتجین تصریح کرد: 45 درصد از جمعیت کل بخش خورش‌رستم زیر پوشش نهاد‌های حمایتی قرار داشته و انتظار می‌رود مسئولان استانی با ایجاد زیرساخت‌های مهم تولید و کشاورزی سهمی در اشتغال داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست سعید شاد بخشدار خورش‌رستم ضمن اشاره به 47 نقطه روستایی و ترکیب جمعیتی 22 درصد اهل تسنن در هفت روستا و  و 78 درصد تشیع  در  بقیه روستاها خواستار توجه بیش از پیش مسئولان استانی به امر آبادانی این منطقه شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول