اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان زیرساخت‌ها را فراهم کنیم

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر، زیرساخت‌های مناسب و خدمات لازم را برای ساکنین این روستاها فراهم کنیم.

برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان زیرساخت‌ها را فراهم کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ناصر رضایی صبح امروز در بازدید از پروژه‌های در دست اجرای روستای دمعباس امامزاده نورالدین اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه خدمات در مهاجرت معکوس روستاییان مؤثر است.

فرماندار کهگیلویه گفت: اجرای طرح‌ هادی، تامین مسکن مناسب و مقاوم، اعطای تسهیلات برای اشتغال جوانان به خصوص افراد تحصیل‌‌کرده از خواسته‌های روستاییان است.

رضایی در ادامه افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه‌ریزی به این امر توجه جدی نشان دهند و اگر در سطح روستا‌ها زیرساخت‌ها فراهم شود، روستایی پویا و زنده وجود داشته‌ باشد، انگیزه و ماندگاری ساکنان روستا بیشتر می‌شود. 

وی به آثار بد مهاجرت روستاییان به شهر و حاشیه‌نشینی، آسیب‌های اجتماعی و سرخوردگی روستاییان مهاجر اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن، کمیته امداد، صندوق امام رضا و جهاد کشاورزی باید روستا‌های مستعد مهاجرت معکوس را شناسایی و برای بازگشت روستاییان و توسعه، اشتغال پایدار ساکنان برنامه‌ریزی کنند.

رضایی آموزش و بهداشت را از نیاز‌های اولیه ساکنین روستا دانست و تصریح کرد: به زودی خانه بهداشت، مدرسه به صورت کانکس، مرمت لوله‌کشی آب شرب، احداث کانال‌های کشاورزی و بند‌های انحرافی در این روستا‌ها اجرا می‌شود.

فرماندار شهرستان کهگیلویه از اختصاص 25 میلیون تومان برای ادامه کار ساخت امامزاده نورالدین، 4 میلیون تومان برای عملیات اجرای مسجد روستا، 60 میلیون تومان به توسعه گردشگری و احداث مسکن مددجویان کمیته امداد خبر داد.

رضایی در ادامه افزود: وجود مرقد اولین شهید انقلاب در این استان یعنی حجت‌الاسلام نورالدینی به این منطقه ارزش دو چندان بخشیده و برای جبران خدمات شهیدان والامقام این روستا‌ها باید به دوران اوجشان برگردند که برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید نورالدینی و دیگر شهیدان این روستا در دهه فجر امسال کنگره شهدای منطقه در این روستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول