اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه گیلان:

بزرگراه رشت ‌ـ چابکسر پرحادثه‌ترین محور گیلان است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه گیلان بزرگراه رشت ‌ـ چابکسر را پرحادثه‌ترین محور استان نامید و گفت: در نیمه نخست امسال 68 نفر در حوادث رانندگی این محور جان باختند.

بزرگراه رشت ‌ـ چابکسر پرحادثه‌ترین محور گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید جمشاد در جلسه پلیس راه استان با اشاره به اینکه محور رشت به چابکسر به طول 100 کیلومتر یکی از طولانی‌ترین بزرگراه گیلان است، اظهار کرد: این بزرگراه از مرکز استان آغاز می‌شود و پس از گذشتن از پنج شهرستان و چند شهر و روستا در طول مسیر خود و شرقی‌ترین نقطه گیلان به استان همسایه مازندران متصل می‌شود.

وی این بزرگراه را تنها راه ارتباطی گیلان به مازندران نامید و افزود: در نیمه نخست امسال 519 فقره تصادف رانندگی در این مسیر رخ داده که 68 نفر کشته شدند.

فرمانده پلیس راه گیلان وجود مناطق مسکونی و تجاری متعدد در گذر جاده مذکور را یکی از عمده دلایل افزایش تصادفات مرگبار در آن نامید و ابراز کرد: کارشناسان پلیس راه بر این نقطه اتفاق نظر دارند که بزرگراه رشت‌ـچابکسر بیشتر شبیه به یک بلوار و یا کمربندی شهر است زیرا در تمام طول این مسیر مناطق زندگی و فعالیت انسان‌ها وجود دارد و افراد ناگزیر هستند از عرض و طول جاده تردد کنند و سرعت 110 کیلومتر در محور مذکور حادثه‌های غیر قابل جبران و نیز افزایش 100 درصدی خطر را به همراه دارد.

وی با اشاره به نصب دستگاه‌های دوربین کنترل سرعت در بزرگراه رشت‌ ـ چابکسر اذعان کرد: اداره کل حمل و نقل هزینه‌ زیادی برای نصب چند دوربین در این مسیر انجام داده تا از تخلف سرعت غیرمجاز جلوگیری شود اما هنوز این دوربین‌ها به صورت رسمی به پلیس راه استان تحویل داده نشده و نشان می‌دهد دوربین‌ها کارایی لازم را ندارند و ما همچنان شاهد سرعت و تصادفات مرگبار در مسیر هستیم.

جمشاد فقدان روشنایی را یکی دیگر از مشکلات بزرگراه مذکور عنوان کرد و یادآور شد: برای ایجاد ایمنی بیشتر عابران پیاده و موتورسواران در برخی مناطق بهتر است تقاطع‌های غیرهمسطح به جای تقاطع‌های آنتنی و خطرناک در نظر گرفته شود و دوربرگردان‌‌های بسیار خطرناک مسیر اصلاح و استاندارد «یوترن» شود.

وی جاده فومن‌ـسراوان را نیز یکی از پرترددترین محورهای ارتباطی گیلان نامید و خاطرنشان کرد: این جاده به طول 44 کیلومتر شامل جاده دو طرفه بوده که با گذر از مناطق جنگلی، کشاورزی، مسکونی و تجاری از ویژگی‌ بسیار منحصر به‌فردی برخوردار است.

این مسئول افزود: در نیمه نخست امسال چهار حادثه رانندگی در محور مذکور رخ داد که بر اثر آن 17 نفر کشته شدند.

وی انحراف و تجاوز به چپ را عامل وقوع تصادفات مرگبار در محور فومن به سراوان ذکر کرد و متذکر شد: فقدان حفاظ ایمنی مناسب و شیب شیروانی در بیشتر نقاط این جاده از عوامل حادثه‌خیز بودن آن است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول