اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد گناباد:

خرافات وارده به فرهنگ عاشورا این حادثه عظیم را تنزل داده است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: خرافات وارد شده به فرهنگ اصیل و اثرگذار عاشورا این حادثه عظیم را تنزل داده است و اشعار تعزیه در ایام محرم با روح بلند و عزتمند خاندان اهل بیت ناسازگار است.

خرافات وارده به فرهنگ عاشورا این حادثه عظیم را تنزل داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی قنبری صبح امروز در جمع برخی از مدیران شهرستان اظهار داشت: مطالبی که در ایام محرم از شخصیت‌هایی چون حضرت زینب (س) یا امام حسین(ع) برای مردم گفته می‌شود با روح بلند و عزتمند خاندان اهل بیت ناسازگار است.

قنبری تصریح کرد: خرافات وارد شده به فرهنگ اصیل و اثرگذار عاشورا گاهی تا حدی این حادثه عظیم را تنزل داده است که گویی امام حسین (ع ) فقط برای شفاعت گناهکاران شهید شده است.

وی بیان داشت: تحلیل تکوینی، ساختاری و کاربردی فلسفه قیام عاشورا، استفاده مناسب از تکنولوژی‌های آموزشی برای ارتقای آگاهی مخاطبان، بهبود کیفی فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی، ریشه‌یابی و بررسی پیامدهای تحریف‌ها و بدعت‌های فرهنگ دینی و جلوگیری از ایجاد بدعت‌های جدید از راهکارهای عملی برای پیراستن آئین‌های مذهبی از خرافه و تحریف است.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد نیز در ادامه گفت: در اشعار تعزیه کار به جایی رسیده که در مراسم عزاداری امام حسین(ع)، فقط بر گریستن و مداحی تاکید می‌شود و به عبرت‌های عاشورا و درس‌های آن در زندگی امروز ما پرداخته نمی‌شود.

امام جمعه گناباد با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه افزود: پس از آن جنگ، مقامات رژیم صهیونیستی عوامل این شکست را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که سه عامل فرهنگ عاشورا، اعتقاد به مهدویت و ولایت فقیه از شیعیان افرادی شکست ناپذیر ساخته است از این رو با ایجاد شبهه، تحریف وقایع تاریخی و تبلیغات ضد مهدویت در رسانه‌ها و فیلم‌های هالیوودی تلاش کردند این سه عنصر مهم را در تشیع تضعیف کنند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول