اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

مشکل نبود بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی مازندران برطرف شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران گفت: عدم وجود بخش ویژه به نابینایان و کم بینایان در کتابخانه‌های استان مشکلی بود که در چند روز اخیر برطرف شد.

مشکل نبود بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی مازندران برطرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، نخستین کتابخانه ویژه نابینایان غرب مازندران با حضور مدیران کل کتابخانه‌های عمومی، بهزیستی و مسئولان شهرستان چالوس در کتابخانه عمومی این شهرستان راه‌‌اندازی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران ظهر امروز در مراسم آغاز به‌کار این کتابخانه با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها از بهترین و فرهنگی‌ترین جایگاه‌های جهان هستند، اظهار داشت: عدم وجود بخش مخصوص به نابینایان و کم بینایان در کتابخانه‌های استان مشکلی بود که در چند روز اخیر برطرف شد.

محمداسماعیل امامزاده افزود: همزمان با این بخش در غرب مازندران و شهرستان چالوس، سه مرکز ویژه نابینایان در بهشهر، کتابخانه ابن شهر آشوب ساری و آمل نیز دایر شده است و آماده خدمت‌رسانی به این قشر است.

وی با تقدیر از مشارکت و تلاش مدیرکل بهزیستی مازندران در راه‌اندازی این بخش ادامه داد: با توجه به نوبودن این فعالیت در استان نواقصی هم خواهد داشت که درصدد برطرف ساختن آن هستیم.

امامزاده بیان داشت: این مرکز 10 روز به صورت آزماشی شروع به فعالیت کرده و تاکنون به حدود 40 نفر ارائه خدمات داده است.

این مسئول تصریح کرد: حدود 50 میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز این بخش‌ها در چهار کتابخانه سطح استان مازندران هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران راه‌اندازی این بخش را گامی برای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی برای تمامی اقشار جامعه عنوان کرد و از اهتمام ویژه دولت در توزیع عادلانه امکانات به ویژه در این بخش تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان چالوس در استان مازندران در بخش کتابخوانی رتبه برتر را دارد، افزود: براساس آمار علاقمندترین مردم استان به مطالعه از آن شهرستان چالوس است که این امر نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم این شهرستان است.

امام جمعه چالوس نیز در این مراسم با اشاره به لزوم توجه به امر کتابخوانی و توسعه و گسترش امکانات فرهنگی در جامعه اضافه کرد: راه‌اندازی بخش ویژه نابینایان و کم بینایان برای بهره‌برداری این قشر از امکانات اتفاق خوشایندی است که آن را به فال نیک می‌گیریم.

حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری ادامه داد: از مدیران کل بهزیستی و کتابخانه‌های عمومی استان مازندران برای راه‌اندازی این بخش در شهرستان چالوس تقدیر کرده و خواستار تامین تجهیزات و امکانات بیشتر در این حوزه هستیم.

در حاشیه این مراسم رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این بخش شامل یک‌هزار و 38 سی دی گویا، سه سیستم رایانه مجهز به اسپیکر، شش گوشی، یک سیستم LCD همراه با دستگاه بهدید برای استفاده افراد کم‌بینا است.

رودابه آزادیان اذعان داشت: این بخش حدود 10 روز است راه‌اندازی شده و با استقبال خوبی از طرف جامعه هدف آن همراه بوده است.

وی از ثبت‌نام 70 نفر در این بخش و استفاده 40 نفر از خدمات آن در طول این 10 روز خبر داد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول