اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در لرستان تاسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: در راستای لزوم تسریع در تقویت و توسعه سرانه فضای مطالعاتی استان و به پیشنهاد این اداره کل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز با برگزاری انتخابات هیئت مدیره این انجمن رسما کار خود را آغاز می‌کند.

انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در لرستان تاسیس می‌شود

تیمور احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: انتخابات هیئت مدیره این انجمن با حضور مسلم میرزاپور مشاور دبیر کل، غیاثی ندوشن مدیر کل مشارکت‌ها و امور شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از خیرین هم‌استانی فردا در محل هتل سالیز شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: ‌‌نیاز فرهنگی جامعه خصوصا منطقه محروم لرستان خیلی بیشتر از آن است که اعتبارات موجود جوابگوی آن باشد و ما اگر بخواهیم زودتر از آنچه پیش‌بینی شده است، به اهداف‌مان دست پیدا کنیم، ضروری است‌ خود مردم  پیشگام شوند.

وی به انباشته شدن مشکلات فرهنگی و اجتماعی در لرستان اشاره کرد و افزود: با وجود این همه مشکل باید از یک جایی شروع کنیم، تا در نهایت به مطلب مقصود برسیم، این موضوع مثل این می‌ماند که روزی به هردلیل جریان آب در محله‌ای قطع شود و مردم آن محله به گل‌هاشان آب ندهند.

احمدوند مشارکت خیرین را در حوزه کتابخانه‌سازی بسیار ضروری دانست و افزود: موضوعاتی مانند کتابخانه‌های عمومی از مسائل فرهنگی  اجتماعی است که به نوعی در تولیت خود مردم هستند، پس باید خود آنها را درگیر این دغددغه فرهنگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاریخ ثابت کرده است که نام شهرها و تمدن‌های بزرگ را کتابخانه‌ها و مراکز علمی ماندگار کرده‌اند، نه پادشاهان و کاخ‌هایشان اضافه کرد: امیدوارم با نظر مساعد مسئولان و همت مردم خیرخواه استان در آینده‌ای هر چه نزدیک‌تر شاهد شکوفایی روزافزون‌تر مسایل فرهنگی از جمله افزایش  سرانه مطالعه در لرستان باشیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول