اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های لرستان:

تمام نقاط دور افتاده لرستان باید از فضای کتابخانه‌ای بهره‌مند شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های لرستان گفت: تمام روستاها و نقاط دورافتاده و سخت‌گذر لرستان باید از فضای کتابخانه‌ای بهره‌مند شوند.

تمام نقاط دور افتاده لرستان باید از فضای کتابخانه‌ای بهره‌مند شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، تیمور احمدوند عصر امروز در نخستین جلسه انجمن خیران کتابخانه ساز لرستان که با حضور نماینده انجمن خیران ایرانیان و مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خرم‌آباد تشکیل شد، گفت: در راستای لزوم تسریع در تقویت و توسعه سرانه فضای مطالعاتی استان و به پیشنهاد این اداره کل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز با برگزاری انتخابات هیئت مدیره این انجمن رسما کار خود را از امروز آغاز می‌کند.

وی افزود: انتخاب اعضای هیئت مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز می‌تواند زمینه توسعه فضاهای کتابخانه‌ای لرستان باشد.

احمدوند اظهار داشت: ایجاد برخی کتابخانه‌های عمومی لرستان با پروسه 10 ساله به اتمام نمی‌رسد و این مهم توجه بیشتر خیران کتابخانه‌ساز را می‌طلبد که به همین منظور با تشکیل این انجمن می‌توانیم توسعه این فضاها را شاهد باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های لرستان گفت: برخی روستاهای لرستان از داشتن فضاهای کتابخانه‌ای مطلوبی برخوردار نیست به همین منظور باید جوانان تمام نقاط دورافتاده و سخت گذر استان از این فضاها بهره‌مند شوند.

احمدوند مشارکت خیرین را در حوزه کتابخانه‌سازی بسیار ضروری دانست و افزود: موضوعاتی مانند کتابخانه‌های عمومی از مسائل فرهنگی  اجتماعی است که به نوعی در تولیت خود مردم هستند، پس باید خود آنها را درگیر این دغددغه فرهنگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاریخ ثابت کرده است که نام شهرها و تمدن‌های بزرگ را کتابخانه‌ها و مراکز علمی ماندگار کرده‌اند، نه پادشاهان و کاخ‌هایشان اضافه کرد: امیدوارم با نظر مساعد مسئولان و همت مردم خیرخواه استان در آینده‌ای هرچه نزدیک‌تر شاهد شکوفایی روزافزون‌تر مسایل فرهنگی از جمله افزایش  سرانه مطالعه در لرستان باشیم.

در این نشست با برگزاری انتخابات ایرج کاظمی به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز لرستان، حسن توکلی نایب رئیس، رضا خشنود مدیرعامل، سید ولی‌الله رضوی‌نژاد خزانه‌دار، مرتضی خرم‌آبادی منشی، فتح‌الله شفیع‌زاده، تیمور احمدوند، رضا دریکوند و علی شمس به عنوان اعضای اصلی این انجمن و محمد جواد حاجیان‌فر به عنوان بازرس اصلی و الهام نظری به عنوان بازرس علی‌البدل این انجمن معرفی شدند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول