اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

تحویل 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده تا پایان آبان ماه

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از تحویل بیش از 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان تا پایان آبان ماه خبر داد.

تحویل 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده تا پایان آبان ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی با بیان اینکه طی هفته جاری سه هزار واحد مسکونی و 5 هزار کانکس اسکان موقت به ساکنان این مناطق تحویل داده خواهد شد، افزود: برای هفته بعد نیز تحویل بیش از 2400 واحد پیش‌بینی شده و با روند فزاینده بازسازی تا پایان آبان بیش از 10 هزار واحد مسکونی را به صاحبان آنها تحویل خواهیم داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انشعابات مورد نیاز برای خانه‌های زلزله‌زده نیز پیش‌بینی شده و انشعاب خانه‌های جدیدی که سابقه انشعاب نداشتند نیز بدون دریافت هیچ هزینه‌ای دایر می‌شود.

علیرضابیگی اضافه کرد:‌ حتی در نقاطی که به جهت شرایط اقلیمی، موفق به اتمام ساخت خانه‌های دایمی نشویم امکان استفاده از انشعابات در کانکس‌ها نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این اقدامات نماد دلسوزی دولت برای جبران خسارتی است که به مردم وارد شده، افزود: دولت می‌توانست مردم را تا پایان فصل سرما در اردوگاه‌های موقت اسکان دهد؛ اما با آگاهی از تبعات فرهنگی و اجتماعی این موضوع، کار آواربرداری و بازسازی را با اتکا به توانایی دستگاه‌های مسئول و همراهی مردم با سرعت آغاز کرد و اکنون روند پرشتاب بازسازی و تحویل خانه‌های بازسازی شده را شاهد هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه در حادثه زلزله حدود 5500 واحد مسکونی به طور صد درصد تخریب شده، افزود: دولت به جهت رعایت حال مردم خانه‌هایی که بیش از 30 درصد آسیب دیده‌اند را نیز مشمول نوسازی قرار داده و با تعیین اولویت همه واحدهای آسیب‌دیده را احداث خواهد کرد.

وی گفت: ساخت اماکن دامی و محل نگهداری احشام نیز با سرعت در حال انجام است تا به فضل الهی شاهد سکونت پایدار در روستاهای زلزله‌زده باشیم. 

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول