اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

استعفای دسته‌جمعی در بسکتبال کاشان

خبرگزاری فارس: مسئولان هیئت بسکتبال کاشان در اقدامی کم‌‌سابقه در حوزه ورزش توپ و تور دست به استعفای دسته‌جمعی زدند که سؤالات فراوانی را در مورد دلیل این کناره‌گیری گروهی در ذهن ورزش‌دوستان کاشانی ایجاد کرده است.

استعفای دسته‌جمعی در بسکتبال کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، پس از یک دهه رکود در ورزش بسکتبال کاشان دوباره شاهد رونق بسکتبال و توجه به کشف استعدادهای بالقوه در شهرستان بودیم که با حضور تیم توزین الکتریک کاشان در لیگ برتر این رشد به اوج خود رسید. 

در این زمان بود که توجه خانواده‌های کاشانی به سوی بسکتبال بیشتر از گذشته معطوف شد و در پی آن با تشکیل تیم دسته اولی فرش چلسی کاشان شاهد رونق روزافزون این رشته بودیم.

با وجود کناره‌گیری تیم بسکتبال توزین الکتریک از لیگ برتر، اما همچنان این رشته در شهرستان از تب و تاب نیفتاد و بسکتبالی‌های کاشان توانستند با یک برنامه‌ریزی منسجم، توجه به تیم‌های پایه و اختصاص 30 تایم ورزشی در طول هفته در سالن اختصاصی به این رشته افتخارات قابل قبولی را در سطح استان اصفهان کسب کنند.

اما ناگهان پس از اتخاذ یک راهکار به منظور حل مشکلات والیبال کاشان که منجر به بی‌مکان شدن دوستداران رشته بسکتبال شد، اعضای هیئت بسکتبال کاشان از جمله محمدحسن کرمیان رئیس هیئت، سعید حقیقی دبیر هیئت و سید محمود کامل رئیس کمیته انظباطی در اقدامی بی‌سابقه دست به استعفا زدند تا برخی از این کناره‌گیری دسته‌جمعی، نوعی اعتراض نسبت به برخورد صورت گرفته با بسکتبال را نتیجه بگیرند.

خبرنگار فارس در کاشان برای روشن شدن ابعاد این موضوع به سراغ رئیس مستعفی هیئت بسکتبال کاشان و رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان رفت و در مورد مسائل گوناگون بسکتبال از جمله علت این استعفای گروهی نظر آنان را جویا شد.

رئیس مستعفی هیئت بسکتبال کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با بیان اینکه استعفای مسئولان بسکتبال کاشان برخلاف میل باطنی آنان و تنها برای حمایت از جوانان بسکتبالیست شهرستان صورت گرفته است اظهار داشت: کمبود سانس‌های تمرینی، نبود امکانات اولیه آموزش بسکتبال در شهرستان، تخصیص نیافتن حتی یک ریال بودجه به این هیئت و وجود نداشتن برنامه‌ریزی کلان برای ورزش کاشان از دیگر دلایل  استعفای من و همکارانم به شمار می‌رود.

محمدحسن کرمیان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور تیم چلسی در لیگ کشور رئیس اداره ورزش و جوانان از اختصاص سالن‌های جداگانه برای رشته‌های ورزشی از جمله بسکتبال خبر داده بود که بر اساس همین وعده بسکتبالیست‌های شهرستان کاشان از سال 90 تمرینات خود را به صورت اختصاصی در سالن آموزش و پرورش (کتابچی) برگزار کردند و با توجه به تشکیل تیم فرش چلسی و استفاده از جوانان مستعد شهرستان توانستیم تا حد قابل قبولی توقعات دوستداران این رشته را در غیاب تیم توزین الکتریک برآورده کنیم.

وی افزود: در این شرایط با آموزش بسکتبال در رده‌های پایه موفق به کسب عنوان قهرمانی جوانان استان شدیم و تیم‌های نوجوانان و مینی بسکتبال شهرستان نیز به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات استان راه یافتند.

رئیس مستعفی هیئت بسکتبال کاشان، دلایل کسب موفقیت‌های بسکتبال کاشان را وجود برنامه‌ریزی درست و حمایت اعضای هیئت از یکدیگر دانست و ابراز داشت: نه تنها اداره ورزش و جوانان از نظر مالی حتی یک ریال به ما کمک نکرد بلکه تهیه توپ و تور نیز برعهده هیئت بود و تنها دلخوشی ما وجود سالن تمرین منسجم و با برنامه در شهرستان بود که این را هم از ما دریغ کردند.

کرمیان با اشاره به اینکه حدود 15 میلیون تومان از جیب هزینه کرده‌ایم که تمامی فاکتورهای آن موجود است، تصریح کرد: اداره ورزش وجوانان به جای 30 تایم ورزشی، 12 تایم را در سالن تختی به ما پیشنهاد داده است و با توجه به شرایط سالن، انجام مسابقات فوتسال کشوری و مراسم ورزشی شهرستان در این سالن تعطیلی مکرر این تایم‌ها اجتناب‌ناپذیر است که با عنایت به وجود 270 ورزشکار بیمه شده فعال در هیئت از توزیع عادلانه آن میان ورزشکاران درمانده هستیم و چاره‌ای جز تعطیلی همه کلاس‌ها تا حل شدن مشکلات هیئت نداشته‌ایم.

وی در مورد حمایت اداره ورزش وجوانان از هیئت‌های ورزشی شهرستان، به درگیر بودن 40 هیئت ورزشی در شهرستان با معضل بی‌پولی این اداره بسنده کرد و گفت: چرخاندن این تعداد هیئت با دست خالی شاهکار است که تاکنون رئیس اداره ورزش وجوانان موفق به آن شده است.

کرمیان با اشاره به تشکیل وزارت ورزش وجوانان بر ضرورت تصویب قانونی برای در اختیار قرار دادن همه مجموعه‌های ورزشی دولتی کشور به سرپرستی این اداره تأکید کرد و افزود: تعدادی سالن ورزشی خیّرساز در شهرستان احداث شده و در اختیار آموزش و پرورش است که این اداره آنها را تبدیل به اماکنی برای کسب درآمد کرده است.

وی با بیان اینکه اداره این سالن‌ها به شیوه کنونی پذیرفتنی نیست افزود: به دلیل آنکه ورزش در راستای پرورش جوانان این مرز و بوم است، پسندیده نیست که ما برای یک سانس تمرین کاسه گدایی دست بگیریم.

کرمیان یادآور شد: زمانی که تربیت بدنی زیر نظر آموزش و پرورش بود، قرار گرفتن سالن‌های ورزشی نزد آموزش و پرورش پذیرفتنی بود ولی در حال حاضر با توجه به وجود وزارتخانه ورزش وجوانان این امر قابل قبول نیست.

وی تعداد بیمه‌شدگان رشته بسکتبال را در کاشان طبق گزارش اداره ورزش و جوانان 476 نفر دانست و افزود: این تعداد نسبت به زمانی که مسئولیت هیئت به من واگذار شد رشد 90 درصدی داشته است.

پیشکسوت بسکتبال کاشان با انتقاد از حمایت نکردن استان از تیم‌ها و هیئت این شهرستان افزود: هیئت بسکتبال استان اصفهان در انتخاب تیم منتخب جوانان استان حتی یک اسم از میان بازیکنان تیم کاشان که قهرمان استان شده را گزینش نکرده است در حالی‌که که به‌صورت معمول از تیم قهرمان حداقل چهار بازیکن انتخاب می‌شوند.

کرمیان ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاری شرکت داروسازی باریج اسانس در عرصه ورزش کاشان، خواهان نهادینه کردن فرهنگ خیّرین ورزشی در شهرستان با حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه شد.

وی در مورد وضعیت جسمانی عباس کاتب مربی جوان شهرستان که در اثر سانحه از ناحیه آرنج، دست چپ خود را از دست داد بیان داشت: یکی از مربیان بااخلاق و آینده‌دار شهرستان دچار ضایعه‌ای دردناک شد که هیئت بسکتبال را متاثر کرد ولی به طور یقین با بهبود شرایط روحی و جسمانی این مربی از وی بطور مجدد در عرصه آموزش استفاده می‌شود.

کرمیان برای رئیس آینده هیئت بسکتبال آرزوی موفقیت کرد و گفت: استعفایم به منزله خانه‌نشینی نیست و هر کمکی که از دستم بر بیاید برای پیشرفت بسکتبال کاشان انجام می‌دهم.

رئیس مستعفی هیئت بسکتبال کاشان با تأکید بر ضرورت ایجاد خانه بسکتبال در کاشان بیان داشت: انتظار می‌رود سالن شکرریز شهرستان به عنوان خانه بسکتبال کاشان معرفی شود تا مشکلات پیش‌روی هیئت بسکتبال برطرف شود.

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان کاشان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان از پذیرفته شدن استعفای محمدحسن کرمیان سرپرست هیئت بسکتبال شهرستان کاشان خبر داد و گفت: مسعود سعیدی‌طاهری که از سوابق و تجربیات ورزشی مانند حضور در تیم بسکتبال پتروشیمی برخوردار است به عنوان رئیس جدید هیئت بسکتبال کاشان انتخاب و به استان اصفهان معرفی شده که با استقبال استان نیز روبه‌رو شده است.

حسین حیدریان در مورد دلایل استعفای محمدحسن کرمیان به علت ذکر شده در درخواست استعفای وی مبنی بر مشغله کاری اشاره کرد و اظهار داشت: ضمن تقدیر از فعالیت مدیران قبلی هیئت بسکتبال که نقش بسزایی در پیشرفت بسکتبال کاشان تا کسب عنوان قهرمانی جوانان استان اصفهان داشتند انتظار می‌رود رئیس جدید پرتوان و متعهد بتواند با همکاری و همراهی علاقه‌مندان به این رشته برای توسعه ورزش بسکتبال کاشان تمام تلاش خود را بکار گیرد تا شاهد توسعه پیش از پیش بسکتبال کاشان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد تیم‌های بسکتبال کاشان در بسکتبال کشور بیان داشت: تیم بسکتبال چلسی کاشان با تلاش اعضای هیئت توانست با بازیکنان مستعد کاشانی و بومی و با اضافه کردن چند بازیکن مؤثر دیگر نتایج قابل قبولی را در لیگ بسکتبال کشور کسب کند.

حیدریان در مورد حضور تیم چلسی در لیگ بسکتبال کشور تصریح کرد: حضور تیم چلسی با توجه به شرایط اقتصادی و نظر مدیرعامل شرکت فرش چلسی در فصل جاری منتفی است اما انتظار می‌رود تا با حضور رئیس جدید هیئت بسکتبال باشگاه‌داری در این رشته رونق بگیرد.

رئیس اداره ورزش وجوانان در خصوص تأمین نشدن سانس‌های آموزشی لازم برای هیئت بسکتبال گفت: به دلیل حضور نداشتن نماینده‌ای از بسکتبال کاشان در لیگ کشور و نیز وجود نداشتن اعتبار برای هزینه کرایه سالن به ناچار مجبور به تغییر و کاهش تایم سالن‌های این رشته شدیم که البته در حال مکاتبه با شهرداری و آموزش وپرورش برای حل مشکل کمبود سانس‌های آموزشی هیئت بسکتبال هستیم.

وی همچنین درباره اقدامات اداره ورزش وجوانان کاشان برای عباس کاتب بسکتبالیست جوان و آینده‌دار کاشان که در عرصه کار و صنعت دچار قطع دست شد عنوان کرد: این حادثه نه تنها برای رشته بسکتبال تلخ بود بلکه ورزشکاران و دوستداران سایر رشته‌های ورزشی در کاشان را نیز متأثر کرد اما به دلیل وقوع این حادثه در کارخانه محل اشتغالش نتوانسته‌ایم از طریق بیمه ورزشکاری اقدامی انجام دهیم ولی به دنبال بهبود شرایط درمانی وی هستیم و بحث مکاتبه با پزشکان خارجی به منظور عمل پیوند دست وی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول