اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کسب قهرمانی آسیا محقق شد

موفقیت مربی قمی در تیم ملی بسکتبال دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: تیم ملی بسکتبال دانش آموزان کشورمان با هدایت مربی قمی خود به مقام قهرمانی پیکارهای بسکتبال دانش‌آموزان آسیا دست یافت.

موفقیت مربی قمی در تیم ملی بسکتبال دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این مربی خوشفکر و جوان جواد شهره‌غلامی از مربیان سازنده بسکتبال استان قم است که در دوران بازیگری خود در این رشته ورزشی کار سازندگی در رشته بسکتبال را در تیم‌های مقاطع سنی مختلف انجام داده است.

شهره‌غلامی که از سال 1371 در مقاطع مختلف سنی به بازی بسکتبال پرداخته است، نخستین موفقیت خود را زمانی که در رده سنی جوانان فعالیت می‌کرد با دعوت شدن به اردوی تیم ملی بسکتبال رده سنی امید کشورمان به دست آورد.

این مربی جوان از سال 1376 فعالیت خود را در عرصه مربیگری رشته پر طرفدار و جذاب بسکتبال با فعالیت در تیم‌های مینی بسکتبال و بسکتبال نونهالان آغاز کرد و در این سال‌ها هدایت تیم‌های مینی بسکتبال، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان بسکتبال قم را بر عهده داشته است.

شهره‌غلامی در حالی از سوی تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و انجمن بسکتبال دانش‌آموزان تربیت بدنی این وزارت به عنوان مربی تیم ملی بسکتبال دانش‌آموزان کشورمان برگزیده شد که به عنوان بازیکن در رقابت‌های لیگ برتر و دسته اول باشگاه‌های کشور موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

این مربی در سال 1389 بعد از سال‌ها عضویت در تیم قم در لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور، همراه با تیم راه و ترابری قم با غلبه بر تیم پویا تهران در دیدار نهایی مسابقات به مقام قهرمانی لیگ دسته اول بسکتبال کشور دست یافت و همراه با این تیم جواز صعود به لیگ برتر این رشته ورزشی جذاب و تماشایی را به دست آورد.

شهره‌غلامی در فصل 90-1389 مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور و همچنین فصل 91-1390 این لیگ به عنوان مربی در تیم‌های بسکتبال راه و ترابری قم و جهش ترابری قم در کنار سیدعباس آقاکوچکی سرمربی این دو تیم به عنوان مربی فعالیت کرد.

در حالی که 10 تیم در بسکتبال ششمین دوره دانش‌آموزان قهرمانی آسیا حضور داشتند، تیم ملی اعزامی کشورمان در مرحله مقدماتی از سد تیم‌های چین، ماکائو، هنگ‌کنگ و مغولستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در دیدار نیمه نهایی این مسابقات تیم دانش‌آموزان ایران توانست با حساب 101 بر 40 از سد ماکائو گذشته و راهی دیدار نهایی شود.

در شرایطی که رقابت‌ها در چین برگزار می‌شد و میزبان نیز به دیدار نهایی راه یافته بود، چینی‌ها به دنبال کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها بودند اما تیم ملی کشورمان با کسب برتری قاطع 68 بر 48 این دیدار را به سود خود به پایان برد و قهرمان آسیا شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول