اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

امام باقر (ع) معارف دین را برای شیعیان تبیین کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آوج گفت: امام باقر (ع) معارف دین را به طور گسترده برای شیعیان تبیین کرد.

امام باقر (ع) معارف دین را برای شیعیان تبیین کرد

حجت‌الاسلام سید‌ضیاء‌الدین هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با عرض تسلیت شهادت امام باقر (ع) به محبان و شیعیان ایران اسلامی اظهار کرد: آن امام همام و تمام ائمه اطهار دارای فضائل و کمالات بی‌شماری بودند.

وی با بیان اینکه تمام طیف‌ها، گروه‌ها و حتی اهل تسنن نیز در دوران زعامت و ولایت امام باقر (ع) از محضر ایشان بهره برد، ادامه داد: تعداد قابل توجهی از احادیث شیعه از فرمایشات آن امام همام و فرزند گرانقدرشان امام صادق (ع) است که این نشان‌دهنده اوج معرفت و کمال والای ایشان است.

امام جمعه شهرستان آوج با اشاره به اینکه سقوط پی‌در‌پی خلفای عباسی و اختلافات آنان فرصتی را برای شیعیان به وجود آورده که هر‌چه بیشتر از محضر امام باقر (ع) بهره ببرند، عنوان کرد: امروز باید سعی کنیم در زمینه نشر احادیث، روایات و علوم مختلف که به دست ما رسیده است، کوشا بوده و این سعی را بکنیم که با قدرت و اراده‌ای قوی در راستای نشر و اشاعه هرچه علمی‌تر  و دقیق‌تر اصول اسلامی گام برداشته و در این مسیر از هیچ مانعی نیز هراس نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه انحرافات گسترد‌ه‌ای در عرصه‌های مختلف، اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، دینی و علمی امروز می‌تواند دامن‌گیر جوامع اسلامی شود که غفلت و بی‌توجهی به آن موجب خسران و ضرر می‌شود، خاطر‌نشان کرد: آموزه‌های قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) به تمام مسلمانان جهان می‌آموزد که هیچ‌گاه نباید برابر کج‌روی‌ها و انحرافات کوتاه آمد و همواره باید در راه دست‌یابی به عزت و اراده قوی در عالم گام برداشت.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول