اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبدان:

رسالت امام باقر(ع) مبارزه با تبلیغات انحرافی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبدان گفت: در زمان امام باقر(ع) تبلیغات انحرافی در مورد جانشینی خداوند روی زمین می‌شد که رسالت این امام همام و فرزند بزرگوارشان مبارزه با این تبلیغات غلط بود.

رسالت امام باقر(ع) مبارزه با تبلیغات انحرافی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد ظهر امروز در آیین بزرگداشت شهادت جانسوز پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت آقا امام محمدباقر علیه‌السلام که در مسجد جامع شهر برگزار شد، با اشاره به وظیفه و نقش امام در ترویج اسلام ناب محمدی گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) عملاً دو نوع نگرش در جامعه اسلامی حکمفرما شد که یکی از این نگرش‌ها اسلام ناب محمدی بود که توسط امام علی (ع) و جمع قلیلی از یاران راستین پیامبر اکرم نظیر سلمان، ابوذر و مقداد پیگیری و اجرا می‌شد، ولی عده زیادی از جامعه متاسفانه این نوع نگرش را رها کردند و دنباله‌رو اسلام غیر راستین شدند.

امام جمعه آبدان با اشاره به جذابیت‌های ظاهری این نگرش که موجب شد مردم جامعه به آن توجه کنند، گفت: در این نگرش که فاصله‌ای بس زیاد از اسلام ناب محمدی داشت، افراد هم می‌توانستند نماز بخوانند، روزه بگیرند، اعمال عبادی انجام دهند و هم به کارهای خلاف دست بزنند، به مردم ظلم کنند، زیر بار ظلم بروند و در آخر نیز با یک کلمه «لااله الا الله» حساب خود را پاک کنند و به بهشت بروند و این درست چیزی بود که زورگویان زمانه می‌خواستند، زیرا با ترویج و پیاده کردن این تفکر به راحتی می‌توانستند بر جامعه حکومت کنند.

وی افزود: حاکمان برای اینکه بتوانند به راحتی این نگرش را در جامعه پیاده کنند نیاز به مبلغ داشتند و با تطمیع بعضی از یاران رسول خدا که از راویان احادیث بودند به راحتی توانستند حدیث را جعل کرده و با این تفکر بر جامعه حکومت کنند.

حمیدی‌نژاد گفت: آنان نیز خلفا را جانشینان خدا روی زمین تبلیغ کرده و به عبارتی دیگر مکتب جبر را تبلیغ می‌کردند که خدا خواسته که این حاکمان با این روش بر مردم حکومت کنند.

حمیدی‌نژاد با اشاره به موقعیت زمانی امام محمد باقر(ع) و نقش آن امام بزرگوار در رد این نظریه گفت: کار امام باقر و امام صادق(ع) دقیقاً مبارزه با این تفکر بود، امام باقر در فرصت پیش آمده با ترویج اسلام ناب و تربیت شاگردان بسیار به جنگ با این نگرش رفت و به جامعه تفهیم کرد که یک انسان نمی‌تواند همزمان هم خدا و هم طاغوت را دوست داشته باشد و به عبارتی اینکه انسانی اعمال عبادی را انجام دهد و در کنار آن به زیر بار ظلم برود یا بر مردم ظلم کند، با هم یکجا جمع نمی‌شود.

امام جمعه آبدان گفت: متاسفانه امروز نیز بعضی‌ها هم نماز جماعت و جمعه می‌خوانند، هم روزه می‌گیرند و ذکر می‌گویند و از طرفی نیز غیبت کرده و دروغ گفته و به مال مردم اهمیت نمی‌دهند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول