اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران

نشست بررسی طرح ساماندهی خیابان‌های جنوب تهران برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، نشست بررسی طرح ساماندهی خیابان‌های جنوب تهران برگزار شد.

نشست بررسی طرح ساماندهی خیابان‌های جنوب تهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش نشست بررسی طرح ساماندهی خیابان‌های جنوب تهران با حضور محمد جاوید معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران و تنی چند از مسئولان و شهرداران مناطق جنوبی تهران برگزار شد.

جاوید در این جلسه با اشاره به اینکه محور خیابان فدائیان اسلام به ‌عنوان محوری که می‌تواند در راستای بحث عدالت و کاهش فاصله مناطق شمال و جنوب تهران و ایجاد پتانسیلی جهت افزایش سرمایه باشد نیاز به توجه ویژه دارد، گفت: این محور می‌تواند بستر تحول اقتصادی را در پهنه جنوب به وجود آورد.

بنابراین گزارش، مشاور طرح در جلسه یاد شده صورت جلسات مناطق درگیر در پروژه را به تفکیک تشریح کرد و شهرداران مناطق مربوطه نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در این ارتباط بیان کردند.

این گزارش حاکی است، ‌موضوعاتی از قبیل تغییر پهنه‌های حاشیه بزرگراه امام رضا (ع) در محدوده میدان بسیج، ‌تصمیم‌گیری جهت ضلع جنوب شرق میدان شوش و خیابان فدائیان اسلام در منطقه 15، ‌مشکلات اجرایی در بافت فرسوده جوادیه، پالایش عملکردی و استقرار فعالیت‌های تجاری - اداری در حدفاصل کریدور راه‌آهن و خیابان شهید رجایی، ‌پیاده‌راه صابونیان و انتقال پایانه جنوب از محدوده فعلی و ارتقای آن به پهنه فرهنگی – آموزشی و فضای سبز در منطقه 16، انتقال پایانه جنوب به منطقه 18 و ساماندهی مجتمع کارگاهی و ارتقای فعالیت‌های محدوده صنعتی علی‌آباد و محدوده اراضی قلعه‌مرغی و بوستان ولایت در منطقه 19 از جمله موارد مهمی بود که در این جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در ادامه با اظهار موافقت مبنی بر انتقال پایانه‌ها به مبادی ورودی و خروجی شهر اعلام کرد: پیشنهاد انتقال و تلفیق پایانه‌های جنوب و غرب در محدوده حریم منطقه 18 پیشنهاد بسیار خوبی است که می‌تواند در دستور جلسه کمیسیون عمران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مورد بررسی قرار گیرد و لازم است این موضوع پس از امکان‌سنجی لازم به‌ عنوان بحث مدیریتی با جدیت بررسی شود.

وی در ادامه در ارتباط با حاشیه بزرگراه امام رضا (ع) در محدوده میدان بسیج و همچنین جنوب شرق میدان شوش با اشاره به اینکه محدوده قابلیت رشد و توسعه را دارد، بیان کرد: بهتر است که محرک توسعه در محل ایجاد شود و هنر بهره‌برداری را نیز داشت و در این راستا نظر منطقه برای ما ملاک عمل است که باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است، در پایان مقرر شد مناطق طی دو هفته جمع‌بندی نهایی را در ارتباط با موضوعات مطروحه ارائه دهند و در نهایت پس از جمع‌بندی، ‌جلسه تصمیم‌گیری در حوزه برگزار شود.

این گزارش حاکی است، طرح ساماندهی محور شوش – بعثت با حضور جاوید معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، ‌شهرداران مناطق 14 تا 21 و مهندسان مشاور در نشست هماهنگی که برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول