اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 خبر داد

اجرای مانور ایمنی در سطح مدارس جنوب تهران

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 گفت: در آستانه هفته ملی کاهش بلایای طبیعی، مانور «آرامش، پناهگیری، آمادگی» از سوی ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 در سطح مدارس این منطقه در حال اجراست.

اجرای مانور ایمنی در سطح مدارس جنوب تهران

محسن کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اینکه طبق یک سناریوی فرضی با نواختن زنگ زلزله، چگونگی اعلام خطر، پناهگیری صحیح، تخلیه و خروج اضطراری توسط دانش‌آموزان شبیه‌سازی شد، افزود: با وقوع زلزله فرضی دانش‌آموزان در محل‌های امن پناه گرفته و در ادامه هشت نفر از مصدومان حادثه با شیوه صحیح به محل امنی در حیاط مدرسه منتقل شدند و به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و دو نفر از مصدومان به علت شدت جراحات توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان فیروزآبادی منتقل شدند.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 با اشاره به اینکه در این مانور سازمان‌های تخصصی از جمله آتش‌نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی، راهور، بهزیستی و ادارات سازمان آب، برق و گاز شهرستان ری حضور داشتند و به صورت نمادین انشعابات آب، برق و گاز قطع شد، اظهار داشت: در این حادثه فرضی محل خروج یکی از کلاس‌ها به وسیله کمد مسدود شد و دو نفر از دانش‌آموزان محبوس شده توسط تیم امداد و نجات، نجات یافته و به محل امنی منتقل شدند.

وی هدف از برگزاری این مانور را ایجاد آمادگی عملی دانش‌آموزان در مقابله با حوادث غیرمترقبه و حفظ آرامش و نجات جان مصدومان برشمرد و تصریح کرد: به منظور آشنایی دانش‌آموزان با چگونگی اطفای حریق با حضور کارشناس سازمان آتش‌نشانی آنان با نحوه استفاده از کپسول آتش‌نشانی آشنا شدند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: این مانور به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با همکاری آموزش و پرورش ناحیه دو، مدیریت مجتمع راهنمایی دخترانه شاکری، سازمان آتش‌نشانی و اورژانس برگزار شد که به ترتیب در هفته ملی کاهش بلایای طبیعی در مدارس دیگر این منطقه نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول