اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خبر داد

اجرای پروژه‌های عمران شهری زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاری در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: اجرای پروژه‌های عمران شهری زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاری در جنوب تهران است.

اجرای پروژه‌های عمران شهری زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاری در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمد جاوید لحطاتی پیش در جلسه نظارتی حمایتی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 15 اعلام کرد: تلاش در جهت توسعه پروژه عمران شهری به ویژه بزرگراه امیرالمومنین علی (ع) که به عنوان پروژه محرک توسعه در بافت فرسوده از آن یاد می‌شود اثرات بسیار خوبی را در مناطق جنوبی به ویژه منطقه 15 در برخواهد داشت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: این پروژه که مناطق مختلف را به هم وصل می‌کند علاوه بر رفع معضلات ترافیکی،‌ از نسبت بافت‌های ناپایدار شهری کاسته و باعث توسعه و زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه شده است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت منطقه در تملک حجم سنگین معارضان املاک واقع در طرح‌های ناپایدار گفت: تملک معارضان طرح طبق برنامه زمان‌بندی انجام شده و این اقدام ضمن ارتقای توانمندی سطح تملک منطقه، زمینه رشد و توسعه را فراهم آورده و خیرات و برکاتی را برای منطقه به همراه می‌آورد.

جاوید با بیان اینکه ساختار مناطق جنوبی رضایت‌بخش نیست، گفت: با وجود اینکه منطقه 15 جزو معدود مناطق سخت و پرچالش مدیریتی است،‌ با تلاش مسئولان منطقه روند امور رو به رشد و بهبود بوده که از شهردار و دیگر مجموعه مسئولان منطقه تقدیر می‌نماییم.

سید احمد صفوی شهردار منطقه نیز با اشاره به ویژگی‌های خاص منطقه به لحاظ وسعت،‌ حریم، وضعیت اقتصادی و بافت اجتماعی و متمایز بودن آن نسبت به سایر مناطق گفت: در سال‌های اخیر با تدابیر جامع و نگاه عدالت‌محورانه مجموعه مدیریت شهری مبنی بر کاهش فاصله مناطق شمال و جنوب تهران و با اجرای طرح تفصیلی، فرصت‌های خوبی برای رشد و توسعه پایدار شهری در منطقه ایجاد شده است.

وی افزود: در دست اجرا بودن چند طرح بزرگ حمل و نقل و ترافیک و تملک‌های قابل ملاحظه در بافت فرسوده و ناپایدار با همگامی شهروندان و تعامل شورایاران منجر به توسعه شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه و تغییر عمده در بافت فرسوده شده است.

سید حمید موسوی، معاون شهرسازی و معماری منطقه 15 نیز در تشریح عملکرد این حوزه خاطرنشان کرد: با کنترل و نظارت بر عملکرد دفاتر الکترونیک زمان صدور پروانه و پایان‌کار در منطقه کاهش یافته و تعداد پروانه‌های صادره نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: 11 طرح مطالعاتی شامل ساماندهی دروازه ورودی شرق تهران، کوهسار شرقی،‌ طرح ساماندهی مشاغل مزاحم و ... را در دستور کار داریم که امیدواریم اجرایی شدن آنها منجر به توسعه منطقه شود.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول