اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 229

خراسانی: ادبیات اصیل ایران اسلامی بهترین مأخذ تئاتر کودکانه است

خبرگزاری فارس: مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تویسرکان گفت: قصه‌های اصیل و کهن ایران اسلامی می‌توانند پیش‌زمینه‌ای قوی برای آغاز تئاتر کودکانه باشند.

خراسانی: ادبیات اصیل ایران اسلامی بهترین مأخذ تئاتر کودکانه است

مریم خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ضمن نهادینه‌سازی پویایی، شادی و نشاط در کودکان، تقویت‌کننده امور فرهنگی در جامعه هم می‌شود، اظهار داشت: هنر تئاتر کلیدی‌ترین شیوه در قالب‌سازی شاکله اصلی و وجودی کودکان است چراکه به صورت غیرمستقیم و چهره به چهره با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه هنر تئاتر تاثیر بسزایی در رشد زیربنا و پیکره هر کشور دارد، تصریح کرد: ارائه برنامه‌های آموزشی با مضمون تربیتی به ویژه تربیت اسلامی در قالب نمایش کودکان را توانمند و خلاق می‌سازد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تویسرکان با تأکید بر اینکه موضوع‌های پرداختی در چارچوب نمایش از سوی هنرمندان این عرصه باید کاربردی و در عین حال جذاب باشد گفت: تئاتر کودک و نوجوان برای پاسخگویی به نیاز مخاطب خود باید مضمون قصه‌های هدفگذاری شده برای جامعه تعریف شده هدفمند و کارشناسانه گام بردارد.

وی افزود: نوشتار و اجرای نمایش می‌تواند با تلفیق تفریح و یادگیری همه اصول مورد نیاز یک کودک متناسب با روحیات و قوه درک این قشر، انسان‌های خودکفا را تربیت و به جامعه عرضه کند.

خراسانی جایگاه تئاتر کودک و نوجوان را در کشور خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در گذشته همه برنامه‌های فرهنگی هنری تنها مختص بزرگسالان بود اما امروز نگاه مسئولان به این مهم تغییر کرده و تئاتر مورد توجه قرار گرفته، که همین امر سبب رشد و پویایی جامعه کودکان در عرصه‌های مختلف شده است.

وی در پایان با بیان اینکه قصه‌های اصیل و کهن ایران اسلامی می‌توانند پیش‌زمینه‌ای قوی برای آغاز تئاتر کودکانه باشد، تصریح کرد: ادبیات ایران با برخورداری از غنای کامل بهترین مرجع و مأخذ برای فعالان عرصه هنر نمایش به ویژه برای کودک و نوجوان است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول