اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کانون پرورشی فکری کودکان صورت گرفت

برگزاری نشست تخصصی نویسندگان حوزه کودک مازندران

خبرگزاری فارس: از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نشست تخصصی نویسندگان حوزه کودک مازندران برگزار شد.

برگزاری نشست تخصصی نویسندگان حوزه کودک مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، در آخرین روز جشنواره یک هفته با کانون که بمناسبت روز جهانی کودک برگزار شد، نشست تخصصی  نویسندگان و شعرای کودک ونوجوان برگزار شد.

این نشست در راستای حمایت از آثار و تالیفات نویسندگان، شعرا و ناشران حوزه کودک و نوجوان و همچنین معرفی شاخص‌ها و معیارهای مورد نظر صورت پذیرفت.

در این نشست که با حضور کارشناس ادبی کانون و نویسندگان و شعرای این حوزه صورت پذیرفت، گزارشی از روند جلسات طرح حمایت از سوی کارشناس مربوطه ارایه و درباره نحوه خریداری کتب و نیز تعداد آن گفتگو شد.

مواردی همچون؛ آسیب‌شناسی کتاب از نظر ظاهر و محتوا، بررسی دلایل استقبال کودکان و نوجوانان از کتاب‌های موجود در بازار و نیز ویژگی‌های کتاب شعر و داستان کودک و نوجوان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که مورد بررسی قرار گرفت.

عالمه میرشفیعی کارشناس ادبی کانون پرورش فکری مازندران، هدف از این نشست را کمک به نویسندگان و شعرای این حوزه در رشد و کیفی‌سازی فعالیت‌های خود عنوان کرد و افزود: معرفی معیارها و روش‌های استاندارد از مهم‌ترین موضوع این نشست بوده است.

وی درباره نحوه خریداری آثار تالیف شده در حوزه و کودک ونوجوان گفت: کارشناسان کانون، پس از مطالعه کتاب‌های چاپ شده و ارزیابی به عمل آمده این آثار را بسته به محتوا و دیگر شاخصه‌ها از یک تا چهار امتیازدهی کرده و براین اساس این امتیاز آثار، قیمت‌گذاری و خریداری می‌شود.

میرشفیعی تصریح کرد: تا کنون چهار دوره برای خریداری کتب برگزار شد که دوره اول، 13 عنوان کتاب با خرید 510 جلد کتاب، دوره دوم 15 عنوان کتاب با خرید 470 جلد و دوره سوم با یک عنوان و 30 جلد و در نیز در دوره چهارم با خرید 470 جلد کتاب تلاش شد تا از ظرفیت‌های این حوزه حمایت شود.

اعضای این نشست هریک با طرح سوال و موارد مورد نظر خود در خصوص آشنایی بیشتر با فرایند تایف کتاب کودک ونوجوان و شاخصه‌های مورد لحاظ  بحث تبادل نظر داشتند.

انتهای ‌پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول