اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشاطی که از حافظه‌های کودکانه پاک نمی‌شود

جشن ملی کودک با حضور 75 کودک تویسرکانی برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته ملی کودک جشنی نشاط‌آور و مفرح با حضور 75 کودک فعال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تویسرکان برگزار شد.

جشن ملی کودک با حضور 75 کودک تویسرکانی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک جشنی نشاط‌آور و مفرح با حضور 75 کودک فعال دختر و پسر مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی با همکاری بهزیستی و مرکز بهداشت شهرستان در قالب برنامه‌‌های متنوع و جذاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تویسرکان برگزار شد.

مسابقه بازی پازل، صندلی بازی، اجرای سرود، پخش فیلم بارون میاد جرجر، سخنرانی درباره رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بخشی از برنامه‌های کانون بود که در این میان برنامه مهیج و آموزشی پازل بهداشت خوراکی و سلامت سکوت فضای سالن کانون را شکسته و با تحرک و پویایی، کودکان را سرشار از انرژی و نشاط کرد؛ هنگام اجرای این برنامه فقط جیغ و فریاد با کلماتی شبیه مواظب باش مار نیش نزن، دقت و تمرکز کن، آفرین و... به گوش می‌رسید و در این لحظه بچه‌ها به هیچ چیز و هیچ ‌کس به جز نشاط، شور و شادی فکر نمی‌کردند.

مسابقه علمی با هدف رشد همه‌جانبه کودکان با عنوان بازی پازل یا بازی بهداشت خوراکی و سلامت با ورود یکی از بچه‌ها به روی صحنه برای یک رقابت جدی با تشویق و هیاهوی کودکان حاضر در مراسم آغاز می‌شود.

بازی بهداشت خوراکی و سلامت از یک تاس مربع شکل مکعبی که چهار جهت آن تعدادی نقطه حک شده است؛ تشکیل شده که شرکت‌کننده نخست تاس را به بالا پرتاب می‌کند، تاس به زمین می‌افتد و بر اساس عددی که به شکلی ثابت روی صفحه بازی باقی می‌‌ماند بازیکن پله‌های تصویر شده در صحنه بازی را طی می‌کند؛ در صورتی که به خوراکی‌های مفید نظیر گوشت، ماهی و.. برسد امتیاز دریافت می‌کند و اگر با مواد خوراکی شبیه چیپس، پفک، پیتزا و سس برخورد کند با علامت خطر مواجه شده و امتیاز از دست می‌دهد.

در قسمتی از پازل هم علامت سئوال وجود دارد؛ در این زمان مربی و داور از بازیکن در خصوص بهداشت و موارد سلامت سئوال می‌پرسند.

این بازی با هیجان تمام در بین بچه‌ها به نوبت با پایان ساعات جشن برای دریافت هدایا به گروه برنده سکوت و آرامش را به فضای سالن حاکم می‌کند؛ این جو پر از هیاهو و شادی هرگز از ذهن کودکان امروز این کانون از یاد نخواهد رفت.

اجرایی کردن شیوه‌های کاربردی به منظور شناخت و آگاه‌سازی کودکان از نیازهای بدن خود و عوامل خطرزا برای تعادل‌بخشی به رشد جسمی و روحی کودکان نقش‌پذیری را برای ساختن و مدیریت آینده زندگی فردی و اجتماعی نسل پویای جامعه مهیا می‌کند.

مراکزی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این راستا اهدافی روشمند و هدفگذاری شده را تدوین کرده و در چارچوب قانون اجرایی خود با دیدگاه کارشناسی شده به هر حوزه ورود پیدا کرده است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر این نکته که کودکان نیازمند محیط شاد و آرام هستند، اظهار داشت: توجه به نیازها و خواسته‌های دنیای کودک و نوجوان آینده‌ کشور را در همه عرصه‌ها بیمه خواهد کرد، البته ایجاد چنین اجتماعی مستلزم نگاه جامعه بزرگترها در خانه و خانواده، مدرسه و از همه مهمتر مسئولان ارشد در رده‌های مسئولیتی و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی در این حوزه است.

مریم خراسانی با اشاره به تأکید و اهمیت دین مبین اسلام بر تربیت همه‌جانبه کودکان بر اساس آموزه‌های اسلامی، تصریح کرد: ایجاد شرایط مناسب برای رشد و تعالی کودکان و توجه به سلامت جسمی و روانی کودکان ضروری است؛ به همین جهت با هدف نشاط و شادی بچه‌ها امسال هفته جهانی کودک از 15 تا 21 مهر با شعار «کودک، خانواده و جامعه» نام گرفته است.

وی کودکان را سفیران کوچک جامعه خواند و تأکید کرد: این جشن با هدف ایجاد نشاط و شادی و همچنین انتقال آموزش‌های شهروندی و ارتقای فرهنگ عمومی برگزار شد.

خراسانی در پایان با تأکید بر اینکه اساس و برنامه بنیانی کانون، پرورش خلاقیت از طریق آموزش‌های غیر مستقیم است، تصریح کرد: پرورش حس دینی و آموزش مفاهیم فرهنگی و اجتماعی اصیل و کهن ایران اسلامی بر مبنای آموزه‌های اسلام با شیوه‌های علمی مطابق علم روز از برنامه‌های این نهاد در طول سال است.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول