اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گتوند خبر داد

کشت 26 هزار هکتار گندم در گتوند

خبرگزاری فارس: فرماندار گتوند از کشت 26 هزار هکتار گندم در مزارع مستعد کشت این محصول در این شهرستان خبر داد.

کشت 26 هزار هکتار گندم در گتوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، قدرت‌الله امانی‌پور صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان اظهار داشت: بیش از 26 هزار هکتار گندم در مزارع این شهرستان کشت شده است.

وی با اشاره به توانمندی‌های گتوند در بخش کشاورزی گفت: وجود منابع آبی فراوان و زمین‌های حاصل‌خیز در این شهرستان می‌تواند به عنوان یک امتیاز بزرگ باشد که لازم است با سرمایه‌گذاری در این بخش از این امتیازات بیشتر استفاده کرد.

فرماندار گتوند افزود: با ترویج و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای کشاورزان می‌توان میزان تولید در هکتار را در زمین‌های کشاورزی افزایش داد ضمن اینکه برای توسعه باغات نیز باید تلاش‌های بیشتری انجام شود چرا که ظرفیت و استعداد توسعه این بخش نیز در شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال در این بخش تاکید کرد: باید با فراهم کردن ساز و کارهای مشخص، زمینه توسعه هر چه بهتر و بیشتر بخش کشاورزی را به وجود بیاوریم.

امانی پور درباره کشت گندم امسال نیز اظهار داشت: امسال برای تامین آب برای زمین‌های کشاورزی مشکل خاصی وجود ندارد و با مدیریت منابع آبی امیدواریم مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

وی افزود: امسال خوشبختانه اعتبارات بسیار خوبی به بخش کشاورزی شهرستان اختصاص یافته است و لازم است تا کانال‌ها و زهکش‌های کشاورزی توسط جهاد کشاورزی و طرح آبیاری با سرعت و کیفیت بیشتری ترمیم شوند ضمن اینکه سهمیه سوخت و کود شیمیایی کشاورزان باید به صورت مساوی بین آنان تقسیم شود تا با توجه به پیش بینی‌های اداره هواشناسی که میزان بارندگی‌های امسال را در حد نرمال پیش بینی نموده است شاهد رشد و افزایش هر چه بیشتر میزان گندم تولیدی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در شهرستان گتوند محصولات کشاورزی متنوعی از قبیل گندم ، جو، کلزا، سیب زمینی، گوجه فرنگی، هندوانه، بادمجان، هویج و.... تولید و به سراسر کشور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول