اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

برنامه‌ریزی برای خودکفایی گندم در قالب 5 پروژه اصلی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از طرح برنامه‌ریزی برای خودکفایی گندم در قالب پنج پروژه اصلی در سال زراعی 92-91 در استان خبر داد.

برنامه‌ریزی برای خودکفایی گندم در قالب 5 پروژه اصلی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانی‌فام صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برش شهرستانی برنامه و اعتبارات مربوطه به همراه دستورالعمل و فرم قرارداد پروژه مدیریت مزرعه به شهرستان‌ها ابلاغ شده است، افزود: این پنج پروژه شامل ساماندهی بذر، احداث و توسعه مزارع الگویی، مدیریت مزرعه، کنترل پروژه و تشکیل دوره‌های آموزشی و هم‌اندیشی است.

وی به ارسال سهمیه کشت پائیزه به شهرستان‌ها، ابلاغ سهمیه کشت مکانیزه با ادوات کشاورزی حفاظتی به شهرستان‌ها، ارسال برش شهرستانی برنامه و اعتبارات مربوطه به همراه دستورالعمل و فرم قرارداد پروژه مدیریت مزرعه به شهرستان‌ها و عقد قرارداد اجرای پروژه مدیریت مزرعه با شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای را از جمله اقدامات انجام یافته در راستای عملیاتی کردن طرح خودکفایی گندم در سال زراعی 92-91 عنوان کرد.

ایرانی‌فانی گفت: تشکیل جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کشت پائیزه با حضور شهرستان‌های تابعه و مدیران ستادی واحدهای ذیربط در استان، تشکیل جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کشت پائیزه در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان، برنامه توزیع 12هزار تن بذور اصلاح شده در مناطق تابعه و تشکیل کمیته‌های فنی کاشت و داشت و برداشت در شهرستان‌های تابعه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.

وی افزود: با بسیج تمام واحدها و امکانات موجود در تلاش هستیم بتوانیم در سال زراعی 92-91 شاهد شکوفایی تولید در محصول استراتژیک گندم در مناطق تابعه استان باشیم.

وی ادامه داد: تنظیم و راه‌اندازی به‌موقع ادوات و ماشین‌آلات موجود، رعایت تاریخ کاشت به‌موقع در مناطق تابعه، رعایت عمق کاشت و تراکم مناسب بذر، استفاده از بذور اصلاح شده و ضدعفونی شده، رعایت اصول فنی کشاورزی حفاظتی، استفاده از نیروی کارشناسی شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای، استفاده از بذور اصلاح شده و ضدعفونی شده و ترویج استفاده از کودهای زیستی و آلی برای افزایش کمی و کیفی تولید از جمله اقداماتی است که در تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک همچون گندم مدّنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول