اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 5 ماه

خسارت کشاورزان گندمکار شوش پرداخت نشد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کشاورزان شوش از عدم پرداخت به موقع بیمه خسارات کشاورزان این شهرستان انتقاد کرد.

خسارت کشاورزان گندمکار شوش پرداخت نشد

عبدالرحیم رحیمی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: تا کنون بخشی از خسارات وارده به کشاورزان پرداخت شده است اما بخش دیگری از آن که شامل قسمت‌های جنوبی شهرستان و مناطق محروم است هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود: با اینکه بیش از پنج ماه از برداشت گندم می‌گذرد اما برخی از کشاورزان شهرستان شوش خسارات مربوط به سرمازدگی و خشکسالی را دریافت نکرده‌اند این در حالی است که کشاورزان شوش بعد از گذراندن کمبود کود و بحران بذر ذرت نیاز به حمایت بیشتری دارند.

رحیمی یادآور شد: متأسفانه مسئولان مربوطه دلایل غیر قابل توجیهی را برای عدم پرداخت خسارت مطرح می‌کنند که این سخنان توجیه مناسبی برای جامعه کشاورزی نیست.

این مقام مسئول افزود: دیر پرداخت کردن خسارات توسط بیمه باعث عدم اعتماد به بیمه از سوی کشاورزان می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بیمه به موقع پرداخت شود قطعاً در کاشت محصول بعدی، کشاورزان با توانایی بیشتر وارد عمل می‌شوند و نتیجه آن، افزایش تناژ و تولید بیشتر در بخش کشاورزی در راستای تولید ملی خواهد بود.

وی همچنین گفت: محصول گندم به دلیل سرمازدگی و خشکسالی ضربه شدیدی خورد و در نتیجه باعث کاهش درآمد کشاورزان شد که عدم پرداخت به موقع بیمه کشاورزان، کشت بعدی را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد.

رحیمی بیمه کشاورزان را نیز از دیگر مشکلات آنان دانست و گفت: متأسفانه محصولات کشاورزی بیمه می‌شوند اما  تاکنون خود کشاورزان مشمول بیمه نشده‌اند و موضوع بیمه کشاورزان به یک بحران تبدیل شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کشاورزان شهرستان شوش اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با مدیر کل سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور داشتیم با ارائه اسناد قول مساعدی برای بیمه کشاورزان دریافت کردیم؛ همچنین قرار شد که با مسئولان مربوطه در استان نیز نشستی برگزار شود که تاکنون بیش از دو هفته از موعد گذشته است و ما همچنان منتظر برگزاری این جلسه هستیم.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول