اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

12 هزار تن بذر گندم در سال زراعی توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش‌ها برای تهیه و توزیع 12 هزار تن بذر گندم استان در سال زراعی در حال انجام است.

12 هزار تن بذر گندم در سال زراعی توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید سلیمانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد استان اظهار کرد: برای سال زراعی 92 ـ 91، با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده اوایل سال زراعی جاری، برنامه تولید بذر استان به میزان 12 هزار تن با همکاری هشت شرکت خصوصی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تنظیم شد.

وی با بیان اینکه تا این تاریخ حدود 8 هزار 500 تن انواع بذور گندم از کشاورزان طرف قرارداد خریداری شده است، افزود: حدود یک‌هزار 500 تن نیز موجودی سال قبل است و توزیع سهمیه شهرستانی نیز به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

سلیمانی با بیان اینکه تاکنون حدود 6 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در بین بهره‌برداران استان توزیع شده است، گفت: در صورت جذب مابقی، برنامه‌ریزی برای تامین بذر اصلاح شده از سایر استان‌ها نیز به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه براساس نامه‌های معاون محترم وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، قیمت فروش و یارانه بذور گندم و جو در طبقات مختلف بذری برای اطلاع‌رسانی لازم اعلام شده است، افزود: حداکثر قیمت فروش بذور گواهی شده و مادری گندم طبق گواهی مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال به ترتیب 7 هزار و 500 ریال است که شامل هزینه بسته‌بندی و ضدعفونی نیز است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یارانه پرداختی به ازای هر کیلوگرم بذر گواهی شده و مادری یک‌هزار و 350 ریال بوده که براساس فاکتور خرید و تأیید مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان به عاملان مجاز فروش پرداخت می‌شود، ادامه داد: قیمت بذر جو گواهی شده نیز 8 هزار و 350 ریال ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت فروش بذر پرورشی 3 گندم و جو حداکثر کیلویی 10 هزار ریال ابلاغ شده است، گفت: از این مبلغ 2 هزار ریال به صورت یارانه به تولیدکننده بذر تعلق می‌گیرد و خریداران بذر پرورشی 3 فقط 8 هزار ریال آن را پرداخت می‌کنند.

سلیمانی، قیمت بذور پرورشی 2 گندم و جو را حداکثر کیلویی 17 هزار ریال عنوان کرده و گفت: 7 هزار ریال یارانه به تولیدکننده بذر تعلق می‌گیرد و خریداران بذر پرورشی 2، فقط 10 هزار ریال آن را پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه به برنامه تدارک بذر گندم و جو درسال زراعی 92 ـ 91 برای تولید 12 هزار و 777 تن بذر اشاره کرده و افزود: به تفکیک طبقات بذر، گواهی دیم 8822 تن، مادری دیم یک‌هزار و 700 تن، گواهی آبی یک‌هزار و 950 تن، مادری آبی 105 تن و پرورشی سوم آبی و دیم 200 تن خواهد بود که در صورت تائید در کمیته کشوری بذر، اجرایی خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به جدول سهمیه ابلاغی توزیع بذور گواهی شده گندم شهرستان‌ها به تفکیک ارقام در سال زراعی92 ـ 91 گفت: برای توزیع بذر رقم سرداری سهمیه شهرستان‌های بناب، عجب‌شیر، ملکان و مراغه از شرکت خصوصی 1976 بناب، سهمیه شهرستان‌های سراب و بستان‌آباد از اتحادیه بستان‌آباد، سهمیه شهرستان‌های چاراویماق، هشترود و هریس از اتحادیه چاراویماق، سهمیه شهرستان‌های میانه و هریس از اتحادیه میانه، سهمیه شهرستان هشترود از اتحادیه هشترود و سهمیه شهرستان‌های آذرشهر، اسکو، تبریز، شبستر، مرند،جلفا و ورزقان از شرکت خدمات حمایتی خواهد بود.

سلیمانی با بیان اینکه سهمیه رقم آذر 2 در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس از شرکت اریس اهر و بقیه شهرستان‌ها از شرکت خدمات حمایتی خواهد بود، افزود: رقم چمران، شیرودی و کوهدشت نیز از شرکت مکانیزاسیون خداآفرین و رقم الوند، پیشگام و MV.17 نیز سهمیه کلیه شهرستان‌ها از شرکت خصوصی 1976 بناب  است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول