اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای فصل برداشت صورت گرفته است

خرید 1233 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت غله و بازرگانی خراسان جنوبی از خرید یک‌هزار و 233 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از ابتدای فصل برداشت خبر داد.

خرید 1233 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان جنوبی

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند به فعالیت 18 مرکز خرید گندم در استان اشاره و اظهار کرد: امسال از ابتدای فصل برداشت گندم یک‌هزار و 233 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است.

وی گفت: از کل میزان خرید گندم 755 تن توسط بخش دولتی و 478 تن توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

مدیر شرکت غله و بازرگانی خراسان جنوبی با اشاره به فصل اتمام برداشت گندم از سطح مزارع زیر کشت استان افزود: بیشترین میزان خرید گندم متعلق به شهرستان قاین است.

محمدی به فعالیت دو سیلو در شهرستان بیرجند و قاین اشاره کرد و گفت: بیش از 95 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در انبارهای مکانیزاسیون و سیلوی استان است.

وی نرخ خرید گندم از کشاورزان را 420 تومان دانست و افزود: این میزان نسبت به پارسال افزایش داشته است.

مدیر شرکت غله و بازرگانی خراسان جنوبی میزان گندم وارداتی به استان را بر اساس میزان مصرف مورد نیاز استان دانست و گفت: این میزان گندم از استان‌هایی که مازاد مصرف دارند، خریداری می‌شود.

محمدی از بهسازی و نوسازی 14 نانوایی از ابتدای امسال در استان خبر داد و افزود: برای بهسازی این تعداد نانوایی 79 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی آموزش کارکنان واحدهای نانوایی، اختصاص تسهیلات بهسازی و نوسازی به نانوایی‌ها، صدور مجوز احداث مجتمع‌های انبوه‌پز نان، ایجاد سامانه نظرسنجی کیفیت نان و تشکیل کمیته بررسی کیفیت نان و بررسی مشترک به اتفاق نمایندگان دستگاه‌های مرتبط را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای افزایش کیفیت نان در نانوایی‌های استان اعلام کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول