اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهادکشاورزی استان اصفهان:

امسال احتیاجی به خرید تضمینی گندم نداریم

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تمامی محصول گندم کشاورزان در بازار آزاد به فروش رسیده و دیگر احتیاجی به خرید تضمینی دولت در سال جاری نداریم.

امسال احتیاجی به خرید تضمینی گندم نداریم

محمد نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری احتیاجی به خرید تضمینی گندم نداریم، اظهار کرد: تمامی محصول گندم کشاورزان در بازار آزاد به فروش رسیده است و دیگر احتیاجی به خرید تضمینی دولت در سال جاری نداریم.

وی ادامه داد: سال گذشته در شورای اقتصاد قیمت تضمینی خرید گندم 420 تومان پیش‌بینی شد که کشاورزان ما با فروش گندم در بازار آزاد به قیمت 450 تا 460 توانستند که به فروش خوبی دست پیدا کنند.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اذعان بر اینکه در سال جاری به دلیل کمبود آب نسبت به سال گذشته نتوانستیم کشت پاییزی مناسبی داشته باشیم، افزود: کمبود آب در استان باعث شد تا کشت پاییز سال جاری نسبت به سال 90 با کاهش 25 درصدی روبه‌رو باشد.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود یکی از راه‌های برطرف کردن مشکل آب را انتقال حوزه‌های آبی زاگرس به زاینده‌رود دانست و در این ارتباط تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار شد تا حوزه‌های آبی در زاگرس برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان به زاینده‌رود انتقال داده شود، اما هنوز اقدامی مثمرثمر در این ارتباط صورت نگرفته است.

نصراصفهانی با بیان اینکه 25 درصد اعتبارات نوین آبرسانی را در قسمت شرق استان بیان کرد و گفت: یک چهارم یا به روایتی 25 درصد از اعتبارات سازمان جهادکشاورزی برای تجهیز به آبیاری مدرن در بخش شرق صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش ارائه تسهیلات مدرن برای تجهیز به آبیاری مدرن وام بلاعوض داده می‌‌شد که قصد داریم تا در سال جاری این مصوبه را ادامه دهیم.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی در تکمیل صحبت‌های خود بیان کرد: با وجود تسهیلات جاری در بخش آبیاری کشاورزی متأسفانه کمبود آب سبب می‌شود که نتوانیم به مطلوب خود در تولید برسیم و نیاز استان را برآورده کنیم.

نصراصفهانی در پایان صحبت‌های خود اضافه کرد: هم‌اکنون آب رودخانه در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد و به همین دلیل نتوانستیم برای کشت پاییزه آبی اختصاص دهیم، اما انتظار داریم که با بارش‌های پاییزه و زمستانی این کسری تأمین شود و برای کشت بهاره کشاورزان را از آب بی‌بهره نگذاریم.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول