اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت سیستان‌وبلوچستان:

طرح پزشک خانواده از آبان‌ماه در زاهدان اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: طرح پزشک خانواده در بیشتر شهرستان‌های استان اجرایی شده و از آبان‌ماه این طرح در سطح شهرستان زاهدان نیز اجرایی می‌شود.

طرح پزشک خانواده از آبان‌ماه در زاهدان اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد صفدری صبح امروز در نشستی مطبوعاتی در اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای هر 2 هزار و 500 نفر، یک پزشک خانواده و تیم سلامت تعیین شده است.

وی افزود: طرح پزشک خانواده در شهرستان زاهدان از یک ماه آینده آغاز می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اکنون در این شهرستان 140 نفر پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند و مراکز بهداشتی درمانی زاهدان به سامانه الکترونیک مجهز شده‌اند.

صفدری ضمن تشریح مزایای طرح پزشک خانواده گفت: هر ایرانی که دفترچه بیمه داشته باشد و از طریق پزشک خانواده به درمان بیماری خود اقدام کند، هزینه‌های ویزیت و درمان و دارو برای وی رایگان خواهد بود و اگر پزشک خانواده وی را به پزشک متخصص ارجاع دهد، 90 درصد هزینه فرانشیز رایگان خواهد بود و اگر در مراحل درمان پزشک متخصص وی را برای بستری به هر یک از بیمارستان‌ها ارجاع دهد، 95 درصد هزینه بستری برای بیمار رایگان حساب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر بیماری پزشک خانواده خود را انتخاب نکند و به مراکز درمانی مراجعه کند، تمامی هزینه‌‌ها حتی با در نظرگرفتن دفترچه درمانی، آزاد محاسبه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان بیان داشت: طرح پزشک خانواده‌ با هدف رفاه حال مردم و کاهش هزینه‌های درمانی راه‌اندازی شده‌ است.

صفدری از تمامی کسانی که هنوز پزشک خانوده خود را انتخاب نکرده‌اند خواست: برای برخورداری از مزایای این طرح، هرچه زودتر پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

وی در ادامه به چگونگی تشکیل سازمان بیمه سلامت پرداخت و افزود: در راستای قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر تأسیس سازمان بیمه سلامت با توجه تایید شورای نگهبان و هیئت وزیران، بنا به پیشنهادات معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به استناد بند(ب) ماده 28 برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان بیمه سلامت ایران به تصویب رساند که سازمان بیمه سلامت برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از بین بردن تبعیض در ارائه خدمات درمانی و رفع همپوشانی بیمه‌ای، یکپارچه‌‌سازی بیمه‌ای کشور، ادغام سریع بخش‌های درمانی تمامی صندوق‌ها، توسعه کمی و کیفی بیمه پایه سلامت در سراسر کشور برای پوشش کامل افراد جامعه از جمله آن برنامه‌ها است.

صفدری ادامه داد: از دیگر وظایف و عملکردهای سازمان بیمه سلامت، سطح‌بندی خدمات بر اساس سیاست‌های مصوب، حفظ حقوق بیمه‌شدگان و ایجاد رقابت و کارآیی در ارائه خدمات بیمه از طریق نظارت بر کیفیت ارائه خدمات و مراقبت‌های بسته بیمه پایه سلامت است.

وی گفت: توسعه نظام بیمه سلامت کشور یکی از مهم‌ترین فرامین مورد تأکید در سیاست‌های کلی مقام مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم از اهداف اصلی سازمان است و با تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران یکی از بزرگ‌ترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور به عهده این سازمان نهاده شده و زمینه تحقق اهداف بلندی چون عدالت محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت بیمه‌شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای، بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور فراهم می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول