اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت مازندران خبر داد

اجرای طرح ویزیت رایگان پزشک خانواده از اول آبان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان مازندران اظهار داشت: از ابتدای آبان در سراسر شهرستان‌های مازندران طرح ویزیت رایگان پزشک خانواده اجرا می‌شود.

اجرای طرح ویزیت رایگان پزشک خانواده از اول آبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا میرزایی ظهر امروز در بازدید از بخش آنکولوژی بیمارستان بوعلی سینا ساری گفت: مازندران با همت مسئولان اجرایی، دانشگاهی و بیمه‌ای استان در بحث پزشک خانواده در کشور پیشگام است.

وی با بیان اینکه 850 هزار نفر مازندرانی پزشک خانواده خود را انتخاب کردند، بیان داشت: خانوارهایی که پزشک خانواده خود را مشخص نکردند می‌توانند به مراکز بهداشت محله خود مراجعه کنند.

میرزایی گفت: کسانی که بیمه نیستند می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات درمانی با یک رقم کم بیمه شوند و در طرح پزشک خانواده شرکت کنند.

* تمام بیمه‌ها یکپارچه می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران خاطرنشان کرد: تمام بیمه‌ها یکپارچه می‌شوند و به بیمه سلامت ایرانیان تبدیل خواهند شد و برای مردم کار سلامت الکترونیکی صادر می‌شود.

وی با اعلام اینکه از اهداف مرکز بهداشت سلامت مادران است، خاطرنشان کرد:  مرگ مادران نسبت به سال گذشته به صفر رسیده است.

میرزایی به افزایش سزارین در بیمارستان‌ها اشاره کرد و تاکید کرد: همه دانشگاه‌ها باید به این موضوع بپردازند و در بخش‌های خصوصی سزارین بسیار زیاد است و با اجرای طرح پزشک خانواده تعداد سزارین در استان کاهش می‌یابد.

این مسئول با بیان اینکه یک کشور برای رشد و توسعه پایدار در جامعه باید کودکان سالمی داشته باشد، خاطرنشان کرد:برای رسیدن به این امر باید از کودکان مراقبت کنیم و از مهم‌ترین برنامه های مرکز بهداشت حفظ سلامت کودکان زیر 8 سال است.

* 1950 کودک زیر یک سال در مازندران از شیر خشک استفاده می‌کنند

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران گفت: 280 هزار کودک زیر پنج سال سالم در استان هستند که مراقبت از این کودکان به طور کامل انجام شده است.

وی به مراقبت از کودکان مریض اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته 21 هزار کودک بیمار که بیشتر این بیمارها مبتلا به عفونت‌های تنفسی، تغذیه، رشد و سرماخوردگی بود.

میرزایی با بیان اینکه یک‌هزار و 950 کودک زیر یک سال در مازندران از شیر خشک استفاده می‌کنند، تصریح کرد: به دلیل مشکلات و چند قلوزایی مادران مجبور به استفاده از شیر خشک هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران گفت: در بهداشت مدارس از مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه برای دانش‌اموزان کارت سلامت صادر می‌شود.

* 24 بیمارستان در مازندران لوح دوستار کودک را دریافت کردند

وی با بیان اینکه مرگ کودکان زیر یک سال قبل از انقلاب 120 در هزار بود، اذعان داشت: الان مرگ کودکان زیر یک سال به 7.89 در هزار رسیده که از نرم جهانی پایین‌تر است و مرگ کودکان زیر یک ماه به 6 در یک‌هزار و زیر پنج سال به 9.44 در هزار رسیده است.

میرزایی به مرگ 125 کودک زیر پنج سال اشاره کرد و افزود: 34 درصد این کودکان به دلیل ناهنجاری‌ها از جمله ازدواج‌های فامیلی و قرابت ژنتیکی در استان و 28 درصد به دلیل حوادث جاده‌ای و خودرویی و افتادن از بلندی دانست

به گزارش فارس، 24 بیمارستان در مازندران لوح دوستار کودک را دریافت کردند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول