اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت ساری خبر داد

شروع به کار طرح پزشک خانواده از اول آبان ماه در ساری

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری گفت: اول آبان ماه امسال طرح پزشک خانواده در ساری شروع به کار می‌کند.

شروع به کار طرح پزشک خانواده از اول آبان ماه در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عقیل برزگر ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری که در فرمانداری مرکز استان تشکیل شد با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده ملی است و با سرشماری انجام شده در اول آبان ماه سال جاری کارش را شروع می‌کند، اظهار داشت: 395 هزار و 549 نفر در اجرای طرح پزشک خانواده شهری در ساری باید سرشماری و در سامانه  ثبت شوند.

وی از سرشماری 127 هزار و 39 خانوار شهری در شهرستان ساری اشاره کرد و ادامه داد: تا روز گذشته 116 هزار و 301 نفر ساروی پزشک خانواده خود را انتخاب کردند.

این مسئول با اعلام اینکه از اول آبان ماه امسال ویزیت رایگان پزشک خانواده در ساری انجام می‌شود، تصریح کرد: اطلاعات آماری برخی از افراد شهری در سامانه طرح پزشک خانواده  ثبت نیست که این افراد در مراجعه به پزشک دچار مشکل می‌شوند.

برزگر با اشاره به اینکه تاکنون 124 پزشک ساروی در اجرای طرح پزشک خانواده در 20 مرکز ثبت‌نام کردند، گفت: 47 پزشک زن، 96 پزشک مرد که 89 نفر آنان به صورت دو شیفت و 22 نفر تک شیفت صبح و 32 نفر نیز فقط در بعدازظهرها خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: در شهرستان ساری 57 داروخانه، 54 متخصص، دو فوق تخصص و 10 آزمایشگاه در اجرای طرح پزشک خانواده با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کنند که این آمار روبه افزایش است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری با بیان اینکه برای آگاه‌سازی جامعه از اجرای طرح ملی پزشک خانواده تبلیغات محیطی نیز انجام شد، خاطرنشان کرد: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران 20 هزار برگه، ارشاد در بخش چاپ و هلال احمر توزیع برگه‌های تبلیغاتی را در شهرستان ساری برعهده گرفت.

برزگر اذعان داشت: طرح پزشک خانواده در شهرهای جمعیت بیش از 20 هزار نفر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با فراگیر شدن طرح پزشک خانواده تمام جمعیت کشور با داشتن بیمه‌ای واحد با عنوان بیمه ایرانیان زیر پوشش حمایتی پزشک خانواده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول