اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای فرهنگ‌سازی طرح پزشک خانواده

رسانه‌ها اجازه مهجور ماندن طرح پزشک خانواده را ندهند

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز بهداشت شهید دستغیب یاسوج گفت: هدف از اجرای طرح پزشک خانواده جلوگیری از کاهش هزینه‌های بی‌رویه برای بیماران است که باید اطلاع‌رسانی بیشتری توسط رسانه‌ها انجام شود.

رسانه‌ها اجازه مهجور ماندن طرح پزشک خانواده را ندهند

علیدوست راستگو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: طرح پزشک خانواده شهری حدود دو ماه است که در استان کهگیلویه و بویراحمد مراحل ثبت‌نام آن شروع شده و بر اساس سرانه سلامت دولت باید اجرایی شود.

این مسئول گفت: در استان مراحل ثبت‌نام این طرح از شهریورماه سال جاری صورت گرفته که با اجرایی شدن طرح تعداد جمعیت برای هر پزشک خانواده 2 هزار و 500 نفر است.

وی تعداد ثبت‌نام کنندگان در این طرح را 900 نفر با 270 خانوار در مرکز درمانگاه شهید دستغیب عنوان کرد و گفت: با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده میزان هزینه درمان کاهش می‌یابد و بیمار بدون هماهنگی با پزشک خانواده به متخصص مراجعه نمی‌کند.

راستگو از دیگر مزیت‌های این طرح را جلوگیری از سردرگمی مردم و هدف‌دار بودن مراجعه بیماران به پزشک متخصص ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه این طرح نیاز به اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتری دارد با این وجود استقبال مردم از طرح به نسبت خوب است.

این مسئول بهداشتی درمانی یاسوج جمعیت این مرکز را 35 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در زمان اجرای طرح پزشک خانواده شهری پزشک شناخت کاملی بر بیمار خود دارد و اگر قانون به یک شکل اجرا شود و مردم از مزیت این طرح آگاه شوند میزان هزینه‌های مصرفی برای بیماران کاهش می‌یابد.

راستگو پیشرفت در اجرای طرح پزشک خانواده را نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری دانست و گفت: برای بهتر شدن این طرح و کسب نتیجه مناسب از آن نیاز به زمان بیشتری در این زمینه است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول