اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

کرمانشاه آمادگی کامل اجرای طرح پزشک خانواده را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از آماده‌ترین استان‌ها برای اجرای طرح پزشک خانواده هستیم.

کرمانشاه آمادگی کامل اجرای طرح پزشک خانواده را دارد

محمد‌رضا نیکبخت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: از زمان اجرای طرح پزشک خانواده تاکنون 300 هزار نفر در این طرح شرکت و پزشک خانواده خود را انتخاب کرده‌اند.

نیکبخت تصریح کرد: طرح پزشک خانواده از بهترین طرح‌های پزشکی در کشور است که مردم استان و تمامی کشور با کمترین بها بیماری خود را درمان کنند.

وی افزود‌: بیش از 400 پزشک نیز آمادگی خود را در اجرای این طرح اعلام کرده و در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیا ن اینکه یکی از آماده‌ترین استان‌ها برای اجرای طرح پزشک خانواده هستیم، خاطرنشان کرد: در شهرهای پاوه، صحنه، هرسین مشکلی از لحاظ تعداد ثبت‌نامی‌ها در طرح نداریم اما درکرمانشاه، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب با کمبود پزشک مواجه‌ایم‌.

وی در ادامه به اجرای طرح سلامت کارکنان ادارات توسط دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این طرح در بین هزار و 200 نفر از کارکنان ادارات استان اجرا شده است که چربی خون‌، فشار خون، قند خون، و چندین آزمایش دیگر از این کارمندان انجام شده است.

قائم مقام وزیر هدف از اجرای این طرح را ارتقا سلامت اقشار کم درآمد جامعه دانست و گفت:  مهم‌ترین مشکلات کارکنان مصرف سیگار، فشار خون بالا، کم‌تحرکی و مشکلات تغذیه‌ای است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به 20 هزار نامه رسیده مردم به رهبری اشاره کرد و افزود: در راستای پاسخگویی به نامه‌های مردمی به مقام معظم رهبری‌، این نامه‌ها را بین سه بیمارستان متضدی‌، طالقانی و امام رضا تقسیم کردیم و تعدادی را هم به تهران ارجاع داده‌ایم.

نیکبخت اظهار کرد: احداث مرکز سوختگی در 8 هزار متر زیربنا با اعتبار 12 میلیارد تومان در جنب بیمارستان امام رضا (ع)، کلینیک پزشکی در راستای تجمیع پزشکان در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع در نزدیکی بیمارستان امام رضا (ع) و احداث مراکز اورژانسی در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، جوانرود، سنقر، هرسین، گیلانغرب نیزاز مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است.

همچنین اختصاص 6 میلیارد تومان برای تجهیزات سرمایه‌ای و 6 میلیارد و 300 میلیون تومان برای تاسیس رشته‌های جدید چون جراحی مغز و اعصاب، طب و اورژانس نیز از مصوبات سفر بود.

وی کل اعتبارات اختصاص یافته از سفر مقام معظم رهبری به دانشگاه را 34 میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول