اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

تحصیل 10 هزار دانش‌آموز عشایری در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تحصیل 10 هزار دانش‌آموز عشایری در مدارس خراسان جنوبی خبر داد.

تحصیل 10 هزار دانش‌آموز عشایری در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید رضا وردی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح اداره آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 700 کلاس درس در بحث آموزش عشایر در سطح استان دایر است، اظهار داشت: 690 معلم در بحث آموزش دانش‌آموزان عشایری خراسان جنوبی مشغول تدریس هستند.
وی گفت: 10 هزار دانش‌آموز عشایری در خراسان جنوبی نیازمند تشکیلات اداری مستقل برای خدمت‌گذاری بهتر بودند که در این راستا اداره آموزش و پرورش عشایری استان راه‌اندازی شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وجود سرمایه‌های انسانی ارزشمند در استان، تصریح کرد: خراسان جنوبی از لحاظ فکری هیچ‌گونه عقب ماندگی ندارد و مهم‌ترین مشکل آن کمبود درآمد سرانه است.
وردی با بیان اینکه اداره آموزش و پرورش خراسان جنوبی برنامه‌های مهمی برای ایجاد تحولات بنیادین در نظام آموزشی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: امید است با راه‌اندازی اداره آموزش و پرورش عشایر استان، شاهد تحولات بنیادین در حوزه عشایری باشیم.
وی راه‌اندازی و ایجاد مجتمع‌های آموزشی را یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و اذعان داشت: در حاضر 160 مجتمع آموزشی روستایی و 27 مجتمع آموزشی شهری در سطح استان فعال است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی انتقال شیفت بعداز ظهر مدارس به نوبت صبح را از اقدامات آموزش و پرورش برای توجه به آموزش بهتر دانش‌آموزان دانست و گفت: در حال حاضر حدود 87 مدرسه در سطح خراسان جنوبی به صورت یک شیفت در آمده‌اند.
 وردی تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در مدارس را فرصتی مناسب برای بازآموزی و دیدار با خانواده‌ها عنوان کرد.
وی با اشاره به اجرای بخش‌نامه 3 هزار آموزش و پرورش مبنی بر جابه جایی معلمان بر اساس امتیازات، خاطرنشان کرد: این طرح که در سال گذشته برای مقطع راهنمایی و در سال جاری برای مقطع ابتدایی انجام شده است، سبب می‌شود تا معلمان در جایگاه واقعی خود خدمت کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول