اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

ایجاد 146 مدرسه شبانه‌روزی قرآن در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ایجاد 146 مدرسه شبانه‌روزی قرآن در سطح مدارس خراسان جنوبی خبر داد.

ایجاد 146 مدرسه شبانه‌روزی قرآن در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی صبح امروز در مراسم زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه حضرت زینب(س) بیرجند اظهار داشت: از دیرباز خراسان جنوبی مهد علم و فرهنگ بوده و امروز در بحث آموزش و پرورش هم ورود پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: خراسان جنوبی امروز به عنوان یکی از استان‌های برتر در عرصه تعلیم و تربیت در جایگاه والایی قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه سال جدید تحصیلی باید سالی همراه با شور، تلاش، اخلاص و رعایت موازین اسلامی برای دانش‌آموزان باشد، ادامه داد: معلمان نیز باید در این عرصه نهایت تلاش و کوشش خود را برای تحصیل دانش‌آموزان انجام دهند.
وردی افزود: شهدا نظام و انقلاب اسلامی را برای ما حفظ کرده لذا ما باید برای ادامه راه آنها و بقای این نظام تلاش کنیم.
وی گفت: حدود 125 هزار دانش‌آموز در مدارس خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راه‌اندازی اداره آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی برای نخستین بار خبر داد و گفت: حدود 690 معلم عشایر زیر پوشش اداره آموزش و پرورش عشایر استان قرار دارند.
وردی از راه‌اندازی مدارس ورزش در سطح استان برای نخستین بار در کشور در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید رشته ورزشی ژیمناستیک برای پایه چهارم دبستان و رشته شنا برای پایه سوم دبستان در مدارس استان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در طول تابستان تعطیل نیست، اذعان کرد: ایام تابستان اوج فعالیت‌های دانش‌آموزان در مدارس است که در کلاس‌‌های مختلف اوقات فراغت شرکت می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های دانش‌آموزان در سامانه اوقات فراغت آموزش و پرورش ثبت شده است، تصریح کرد: هر دانش‌آموز به طور میانگین از کلاس‌های اوقات فراغت استفاده کرده است.
وردی مدارس قرآنی را اولویت نخست آموزش و پرورش در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: امید است مدارس قرآنی با توجه ویژه‌ای که استاندار خراسان جنوبی به این موضوع دارند افزایش پیدا کند.
وی یادآور شد: مایه امیدواری است که همه دانش‌آموزان دختر و پسر در استان موضوع اخلاق و رفتار اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده تا فرزندان نیکویی برای نظام و انقلاب باشند.
در این مراسم سه زنگ مهر، بازگشایی مدارس و ایثار و مقامت با حضور استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استان نواخته شد. 
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول