اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی صورت می‌گیرد؛

اعطای 700 هزار دفترچه رایگان به دانش‌آموزان مناطق محروم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اعطای 700 هزار جلد دفترچه رایگان به دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی خراسان جنوبی خبر داد.

اعطای 700 هزار دفترچه رایگان به دانش‌آموزان مناطق محروم
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید رضا وردی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در این طرح به هر دانش‌آموز در سطح استان 11 جلد دفترچه رایگان با کتب درسی که هزینه آن از طرف دانش‌آموز پرداخت شده توزیع می‌شود.
وی تصریح کرد: بودجه‌ای که به این طرح اختصاص یافته بالغ بر 230 میلیون تومان است.
مدیر کل آموزش و پروش خراسان جنوبی از اعزام یک‌هزار و 200 دانش‌آموز زیارت اولی برای نخستین بار در سطح کشور به مشهد مقدس خبر داد و افزود: در این سفر زیارتی دانش‌آموزان دبیرستانی اعم از دختر و پسر طی سه روز به مشهد مقدس اعزام شدند.
وردی با بیان اینکه هنوز 5 هزار و 800 دانش‌آموز دیگر به این زیارت اعزام نشدند، ادامه داد: با قول مساعد استاندار و کمک دستگاه‌های دیگر استان امید است این تعداد دانش‌آموز به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شوند.
وی از افزایش 20 درصدی دانش‌آموزان در کلاس‌های اوقات فراغت در استان خبر داد و گفت: بالغ بر 140 هزار جلسه کلاس در بحث اوقات فراغت در استان برگزار شده که هر دانش‌آموزی حداقل در یک دوره از این کلاس‌ها استفاده کرده است.
 مدیر کل آموزش و پروش خراسان جنوبی با بیان اینکه این نهاد در سامانه اوقات فراغت استان رتبه نخست را دارد، اذعان داشت: بیشترین رقم فعالیت اوقات فراغت در آموزش و پرورش در سامانه اوقات فراغت به ثبت رسیده است که به بیش از 100 هزار نفر می‌رسد.
وردی با اشاره به وضعیت حق‌التدریسان در سطح استان اظهار داشت: تعداد 176 نفر در آزمون حق‌التدریسان قبول شده‌اند که اسامی آنها از طریق وزرات آموزش و پرورش به  آموزش و پرورش استان ارسال شده که این نفرات را بر اساس رشته تفکیک و رتبه‌بندی می‌کنیم تا محل خدمتی خود را تعیین کنند.
وی با بیان اینکه 4 هزار نفر آموزشیار نهضت در سراسر کشور وجود دارند، تأکید کرد: آن عده از آموزشیاران نهضت که سابقه فعالیت آنها از 67 ماه بیشتر است بدون آزمون جذب آموزش و پرورش می‌شوند که هنوز اسامی آموزشیاران نهضت استان از وزارت آموزش و پرورش ارسال نشده است.
مدیر کل آموزش و پروش خراسان جنوبی از ثبت‌نام20 هزار نفر از فرهنگیان استان برای یارانه خبر داد و تصریح کرد: این اسامی را به وزارت آموزش و پرورش ارسال کردیم و منتظر اعتبار وزارت خانه هستیم تا این مبلغ یارانه بین فرهنگیان استان توزیع شود.
وردی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی رتبه دوم کشور را در یک شیفته کردن مدارس دارد، افزود: یکی از بهترین طرح‌هایی که آموزش و پرورش اجرا می‌کند طرح انتقال شیفت بعد از ظهر مدارس به صبح است که امید است فرمانداران شهرستان‌ها و بخشداران و مردم روستاها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
مدیر کل آموزش و پروش خراسان جنوبی از راه‌اندازی دبیرستان متأهلان برای نخستین بار در سطح استان خبر داد و یادآور شد: این مدارس دبیرستان در شهرستان بیرجند و خوسف راه‌اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان متأهلی که ادامه تحصیل می‌دهند بتوانند از این مدارس استفاده کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول