اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بیش از 3 میلیارد تومان صورت می‌گیرد؛

احداث 2 استخر سرپوشیده ویژه دانش‌آموزان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز ساخت دو استخر سرپوشیده ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در هفته آینده خبر داد.

احداث 2 استخر سرپوشیده ویژه دانش‌آموزان خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی پیش از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان و مربیان در مدرسه راهنمایی امام جعفر صادق(ع) شهرستان بیرجند اظهار داشت: کلنگ یک استخر استاندارد برای برگزاری مسابقات ورزشی استانی و کشوری و برای استفاده دانش‌آموزان و فرهنگیان استان با اعتبار 2 میلیارد تومان در هفته آینده به زمین زده می‌شود.
وی ضمن تشکر از شورای شهر بیرجند برای همکاری و پیگیری مجدانه برای تملک زمین این استخر  گفت: اعتبار این استخر از محل اعتبارات استانی و نوسازی مدارس تأمین می‌شود.
وردی اظهار داشت: به محض واگذاری زمین عملیات اجرایی این استخر آغاز و پیش‌بینی می‌شود ظرف 18 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین از ساخت استخر دیگری در شهر خوسف خبر داد و افزود: این استخر نیز با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون تومان همزمان با این استخر ساخته می‌شود.
وردی ادامه داد: ساخت دو استخر در مصوبات سفرهای رئیس جمهور با استان مصوب شده بود که عملیاتی نشد و این دو استخر را جایگزین مصوبات قبلی می‌کنیم. در سال جاری برنامه‌های مختلفی در امر ورزش در سطح استان اجرا می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح "سباح" تصریح کرد: این طرح سال گذشته در پایه سوم دبستان در سطح استان اجرا شد که 80 درصد دانش‌آموزان پایه سوم دبستان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
وردی با اشاره به راه‌اندازی 12 مدرسه ورزش در استان گفت: در سال گذشته در سطح استان یک مدرسه ورزش وجود داشته که این امر در سال جاری به 12 مدرسه رسیده است.
وی ادامه داد: این مدارس در تمامی مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان و به تفکیک دختر و پسر است که در رشته‌های فوتبال، بسکتبال، والیبال، فوتسال فعالیت می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: این آموزش‌ها مقدمه‌ای برای استعدادیابی دانش‌آموزان مستعد ‌برای ورود به مراحل حرفه‌ای رشته‌های ورزشی است.
وردی با اشاره به اجرای طرح ورزش صبحگاهی در مدارس افزود: این طرح برای ایجاد نشاط دانش‌آموزان در کلاس درس قبل از ورود دانش‌آموزان به کلاس درس اجرا می‌شود.  
وی با اشاره به اجرای طرح طناورز (طناب و ورزش) در پایه چهارم دبستان افزود: این طرح در 14 آبان ماه سال جاری در کلیه مقاطع راهنمایی استان افتتاح و اجرا می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول